VW – към масово производство на електропревозни средства с двупосочно зареждане през 2022
Volkswagen потвърди, че ще превключи всичките си базирани на MEB електрически превозни средства, за да поддържа двупосочно зареждане от следващата година.
Това би могло да даде голям тласък на технологиите за превозни средства към мрежата.
По време на първите дни на революцията в електрическите превозни средства индустрията беше предпазлива по отношение на използването на батерийни комплекти, тъй като дълголетието беше голям въпрос.
Но сега индустрията като цяло става все по-уверена, че добре управляваните батерии могат да издържат дълго време, някои ги възприемат като недостатъчно използвани активи.
Някои електромобили имат големи батерии, позволяващи обхват от 200 мили, но пътуват по-малко от 40 мили повече дни.
Тъй като флотът от електрически превозни средства се разраства на някои пазари, контролът кога електрическите превозни средства могат да се зареждат в местната електрическа мрежа има голяма стойност за балансиране на товара и избягване на експлоатация на скъпи и замърсяващи електроцентрали.
Ако тези електрически превозни средства също биха могли да върнат в мрежата енергия, от която не се нуждаят, това би имало още по-голяма стойност.
Технологията често се нарича „превозно средство към мрежата“.
Електрическо превозно средство с двупосочен капацитет за зареждане може да изпрати захранващ блок в мрежата, или дом, или дори друго електрическо превозно средство.
Някои компании и електрически компании проучват идеята да използват флот от електрически превозни средства, оборудвани с двупосочно зареждане, за да помогнат за балансирането на мрежата, когато е необходимо.
С достатъчно големи автопаркове може да се предоставят много ценни мрежови услуги, като се вземе обратно мощност от хиляди превозни средства, които не се нуждаят от него. В замяна на това собствениците на EV ще получат компенсация от електрическата програма за използването на батерията си.
Проблемът е, че има само ограничен брой електрически превозни средства, оборудвани с възможност за двупосочно зареждане.
Nissan Leaf е най-популярният EV с капацитет, но това е всичко.
Има обаче много нови електромобили с капацитет. Новият Hyundai Ioniq 5 е оборудван с технологията, а Tesla коментира, че всички бъдещи превозни средства ще бъдат оборудвани с двупосочен капацитет за зареждане.
Сега Volkswagen добавя името си към списъка.
Знаехме, че автомобилният производител работи по технологията, откакто миналата година представи стенно зарядно устройство с двупосочен капацитет за зареждане, но не казаха кога капацитетът ще дойде за превозните средства.
Сега германската група потвърди, че всеки нов VW EV, базиран на платформата MEB, ще бъде оборудван с двупосочен капацитет за зареждане от следващата година (чрез Handelsblatt):
„Тестовите превозни средства работят, ние сме в последната подготовка“, потвърждава членът на Съвета за развитие на VW Томас Улбрих в интервю за Handelsblatt. От 2022 г. нататък всеки електрически автомобил от групата Volkswagen, който е разработен на базата на електрическата платформа MEB („модулен комплект за електрификация“), може не само да зарежда електричеството, но и да го връща в мрежата. В допълнение към VW, MEB се използва и от сестринските марки Audi, Skoda и Seat-Cupra.
През следващата година производителят на автомобили може да произведе до 300 000 автомобила с капацитет.
Това би довело до достатъчно големи EV паркове с капацитет да окажат голямо въздействие върху електрическата мрежа.
Volkswagen планира да участва в процеса, за да се увери, че е от полза за всички участващи, включително собственика на електрическото превозно средство.
Освен това двупосочното зареждане предлага и други предимства, като потенциала да осигури резервно захранване на вашия дом, когато е необходимо.