Архив

VW – към масово производство на електропревозни средства с двупосочно зареждане през 2022

Volkswagen потвърди, че ще превключи всичките си базирани на MEB електрически превозни средства, заVW-bi-directional-charging да поддържа двупосочно зареждане от следващата година.

Това би могло да даде голям тласък на технологиите за превозни средства към мрежата.

По време на първите дни на революцията в електрическите превозни средства индустрията беше предпазлива по отношение на използването на батерийни комплекти, тъй като дълголетието беше голям въпрос.

Но сега индустрията като цяло става все по-уверена, че добре управляваните батерии могат да издържат дълго време, някои ги възприемат като недостатъчно използвани активи.

Някои електромобили имат големи батерии, позволяващи обхват от 200 мили, но пътуват по-малко от 40 мили повече дни.

Тъй като флотът от електрически превозни средства се разраства на някои пазари, контролът кога електрическите превозни средства могат да се зареждат в местната електрическа мрежа има голяма стойност за балансиране на товара и избягване на експлоатация на скъпи и замърсяващи електроцентрали.

Ако тези електрически превозни средства също биха могли да върнат в мрежата енергия, от която не се нуждаят, това би имало още по-голяма стойност.

Технологията често се нарича „превозно средство към мрежата“.

Електрическо превозно средство с двупосочен капацитет за зареждане може да изпрати захранващ блок в мрежата, или дом, или дори друго електрическо превозно средство.

Някои компании и електрически компании проучват идеята да използват флот от електрически превозни средства, оборудвани с двупосочно зареждане, за да помогнат за балансирането на мрежата, когато е необходимо.

С достатъчно големи автопаркове може да се предоставят много ценни мрежови услуги, като се вземе обратно мощност от хиляди превозни средства, които не се нуждаят от него. В замяна на това собствениците на EV ще получат компенсация от електрическата програма за използването на батерията си.

Проблемът е, че има само ограничен брой електрически превозни средства, оборудвани с възможност за двупосочно зареждане.

Nissan Leaf е най-популярният EV с капацитет, но това е всичко.

Има обаче много нови електромобили с капацитет. Новият Hyundai Ioniq 5 е оборудван с технологията, а Tesla коментира, че всички бъдещи превозни средства ще бъдат оборудвани с двупосочен капацитет за зареждане.

Сега Volkswagen добавя името си към списъка.

Знаехме, че автомобилният производител работи по технологията, откакто миналата година представи стенно зарядно устройство с двупосочен капацитет за зареждане, но не казаха кога капацитетът ще дойде за превозните средства.

Сега германската група потвърди, че всеки нов VW EV, базиран на платформата MEB, ще бъде оборудван с двупосочен капацитет за зареждане от следващата година (чрез Handelsblatt):

„Тестовите превозни средства работят, ние сме в последната подготовка“, потвърждава членът на Съвета за развитие на VW Томас Улбрих в интервю за Handelsblatt. От 2022 г. нататък всеки електрически автомобил от групата Volkswagen, който е разработен на базата на електрическата платформа MEB („модулен комплект за електрификация“), може не само да зарежда електричеството, но и да го връща в мрежата. В допълнение към VW, MEB се използва и от сестринските марки Audi, Skoda и Seat-Cupra.

През следващата година производителят на автомобили може да произведе до 300 000 автомобила с капацитет.

Това би довело до достатъчно големи EV паркове с капацитет да окажат голямо въздействие върху електрическата мрежа.

Volkswagen планира да участва в процеса, за да се увери, че е от полза за всички участващи, включително собственика на електрическото превозно средство.

Освен това двупосочното зареждане предлага и други предимства, като потенциала да осигури резервно захранване на вашия дом, когато е необходимо.