Архив

Продажбите в Европа нарастват с 63% през март

Пазарът бавно се възстановяваToyota Motor Manufacturing France resumes operations after five week closure amid the coronavirus disease (COVID-19) outbreak

Jeep, Fiat, Peugeot, Renault показват силни печалби, докато продажбите спадат при Jaguar, Mitsubishi

Европейските продажби на нови автомобили нараснаха с 63% през март, като се възстановиха от колапса преди година, когато блокирането поради коронавируса удари продажбите, дори когато ограниченията, свързани с вирусите, продължават да съществуват на ключови пазари.

Регистрациите на пазарите в ЕС, ЕАСТ и Великобритания са нараснали до 1,39 милиона на годишна база, показват данни на индустриалната асоциация ACEA тези дни.

Печалбите изтриха спада в началото на годината, за да останат продажбите с 0,9% до 3,08 милиона за тримесечието.

Регистрациите на Volkswagen Group, най-продаваният автомобилен производител в Европа, са се увеличили с 46%, докато на номер 2 – Stellantis продажбите са скочили със 141%. Регистрациите под номер 3, Renault Group, нараснаха със 70 процента.

Докато производителите на автомобили се възползват от лесни сравнения с преди година, когато страните блокираха, за да ограничат разпространението на COVID-19, продажбите от миналия месец се натрупаха добре дори в сравнение с предпандемията. Цифрата от 1,39 милиона регистрирани превозни средства е най-високата от юни 2019 година.

Въпреки това, март има тенденция да бъде сезонно силно време на годината за европейската автомобилна индустрия, така че регистрациите все още са с около 13% под средното за индустрията за месеца през десетилетието преди пандемията, според ACEA.

Данните за продажбите през март са добре дошли за индустрията след месеци на европейския автомобилен пазар, изоставащ от възстановяванията, наблюдавани в Китай и САЩ

През тримесечието индустрията стана свидетел на историческа консолидация, като PSA Group се сля с Fiat Chrysler Automobiles, за да формира Stellantis.

Марките на Stellantis показаха силен ръст на продажбите през март, като при Jeep нарастнаха с 240%, Fiat – със 174%, Peugeot – със 142%, Citroen – със 157% и Opel – с 90%.

Регистрациите на марката Renault са нараснали със 72 процента, докато Dacia е нараснала с 67 процента.

Сред марките на VW Group Seat имаше най-добрия месец с продажби от 53%, следван от VW с 49% и Porsche с 42%. И Skoda, и Audi спечелиха 41%.

Hyundai имаше силен месец с регистрации от 73%, докато сестринската марка Kia спечели 27%. Продажбите на марката Toyota са нараснали с 58%, а продажбите на Nissan са се увеличили с 46%.

Продажбите на Ford са нараснали с 59%.

Продажбите на марката BMW нараснаха с 46%, докато конкурентният Mercedes-Benz отбеляза по-бавен растеж от 7,5%.

Jaguar, Mitsubishi, Honda и Lada бяха единствените производители на автомобили, чиито продажби намаляха.

Продажбите на Mitsubishi са намалели с 23%. Японската компания намалява присъствието си в Европа, но се стреми да обърне своя спад в региона, като добави два модела, построени от Renault, започвайки през 2023 г.

Регистрациите на Jaguar са намалели с 3 процента. Land Rover спечели 38 процента.

Обемът на Honda падна с 23%. Лада е спаднала с 2 процента.

Reuters и Bloomberg допринесоха за този доклад