Архив

Fiat ще добави фургон версия на новите 500 малки EV сред бавни продажби

Компанията очаква търговската версия да се продава в малък брой

Моделът Fiat New 500 вече включва модел с три врати, кабриолет и две врати.

Моделът Fiat New 500 вече включва модел с три врати, кабриолет и две врати.

МИЛАН – Fiat ще добави търговска версия микробус на новия 500 напълно електрически малък автомобил, който не отговаря на очакванията на марката за продажби.

Фургонът ще има товарен разделител и няма задни седалки. Той беше споменат в презентация пред доставчиците през март като сред превозните средства, които ще бъдат пуснати тази година от родителя на Fiat – Stellantis, но не е обявен преди това.

Говорител на Fiat потвърди, че търговската версия ще бъде изградена и компанията очаква тя да се продава в малък брой.

Въпреки че ще бъде нишов продукт, микробусът ще помогне да се увеличат продажбите на гамата New 500.

При представянето на новия хечбек 500 през март 2020 г., главният изпълнителен директор на марката Fiat – Оливие Франсоа, заяви, че се очаква да бъдат доставени 15 000 бройки до края на 2020 г., като евентуалната годишна цел на продажбите е 80 000.

Италианските синдикати заявиха, че от началото на производството са построени 32 000 New 500-те. Те заявиха, че производственият каданс е забавен от януари и броят на смените се намалява на една от две.

Отчасти поради предизвиканото от пандемия нарушение на пазара, само 6353 единици от New 500 са регистрирани през 2020 г., според данни на пазарния изследовател JATO Dynamics. JATO изчислява, че малко повече от 10 000 нови 500 са били в Европа от началото на продажбите през юли миналата година до края на февруари.

Говорител на Fiat заяви, че марката е получила 20 000 клиентски поръчки за New 500 от датата на пускане до средата на април тази година.

Фургонът New 500 беше споменат в презентация пред доставчиците през март като сред автомобилите, които ще бъдат пуснати тази година от Stellantis.

Редица малки автомобили се продават като търговски микробуси в Европа, въпреки че степента на модификация зависи от националните разпоредби. Един директен напълно електрически конкурент на New 500 ще бъде Renault Zoe, който продава 1 500 броя във Франция през 2020 г. в търговски версии, според търговската група CCFA, в сравнение с 37 409, продадени на частни клиенти.

Очаква се малките микробуси за доставка с електрическа енергия да стават все по-популярни в Европа, тъй като все повече градове ограничават достъпа до автомобили с двигатели с вътрешно горене и търсенето на онлайн търговия нараства. Марки, включително Renault, Peugeot, Citroen и Opel, сега продават пълната си гама от микробуси в електрически версии, най-вече на големи клиенти на флота, като комунални услуги и доставчици.

Търговската версия на ван 500 на New 500 ще бъде четвъртият трети вариант на каросерията, в допълнение към хечбека с 3 врати, кабриолета и модела с трета врата, наречен 3 + 1.

Напълно модифицираните (товарен разделител, панели на прозорците, махнати задни седалки) версиите на Renault Zoe започват от 38 700 долара във Великобритания. Във Франция „професионалните“ версии на Zoe започват от 34 700 евро (41 260 долара).

Друг потенциален конкурент ще бъде Dacia Spring, електрически миникар, построен в Китай, който ще има търговска версия на фургона до началото на 2022 г. и ще се продава за под 20 000 евро преди стимули.

Новият 500, който се предлага на пазара като по-престижен автомобил от някои конкуренти в сегмента, се бори да постигне целите на продажбите на Fiat.

От New 500 произведени са 19 000 в завода на Fiat в Mirafiori през 2020 г., според профсъюза на металообработващите FIM CISL, с допълнителни 13 000, построени през първото тримесечие на тази година.

Профсъюзът заяви, че производственият ритъм е забавен от пик от 400 на ден миналата година до 210 единици на ден в началото на тази година. От 19 април Fiat премина на една смяна, намалявайки производството на нови 500 до под 200 единици на ден, казаха синдикатите. Компанията цитира трудности при набавянето на батерии, добавиха синдикатите.

New 500 не е единственото изцяло електрическо превозно средство, което ще се сблъска с бавен старт през 2021 г. Renault Zoe е продал 3 606 бройки на родния си пазар във Франция през първото тримесечие, което е с 64 процента по-малко от 10 151 продадени за същия период на 2020 г., според CCFA.

Пазарният изследовател LMC Automotive предположи в доклад на 30 март, че изцяло електрическият пазар в Европа може да губи скорост. В доклада се казва, че през януари и февруари са продадени около 100 000 напълно електрически превозни средства, с което се очаква да достигне само 9 процента от обема