Странни волани, които никога не са стигнали до реалността…
В момента воланите за серийни превозни средства изглеждат нормални. С изключение на някои.
Защото не винаги е било така. В миналото имаше някои концептуални превозни средства, които се отличават с футуристичен дизайн, толкова че воланите им са всичко друго, но не и кръгли.
С помощта на подбора на Select Car Leasing ще изброим в сайта ми някои от най-странните волани, които някога са съществували като концептуална форма…
Honda EV-STER (2011)
На автомобилното изложение в Токио през 2011 г. Honda разкри концепцията EV-STER – двуместен кабриолет, който използва въглеродни материали за по-малко тегло.
Но вместо типичен волан, концепцията за електрически спортен автомобил имаше джойстици. Проектиран да се бори с G-сили при завой в тесен ъгъл (вероятно на пистата), той трябваше да държи водача изправен по време на маневра.
Разработено от BMW Technik GmbH, BMW Z22 е футуристична концепция, пусната от BMW през 1999 г. Тя включваше технически играчки като хед-ъп дисплей и странични камери – неща, които в момента виждаме в автомобилите в наши дни, но преди това беше само плод на въображение.
Що се отнася до правоъгълния волан, той не работи механично, а по-скоро приема команди от водача чрез електронни импулси. Той имаше и скенер за пръстови отпечатъци в средата за запалване, докато трансмисията може да се превключва чрез бутони.
Дами и господа, това е волан, а не реактивен изтребител или нещо, повдигнато от Rebel X-Wing Fighter. Това е може би едно от най-дивите „волани“, които сме виждали досега, и е представено в Oldsmobile Incas през 1986 г. Кормилото, получено от самолет, е съчетано с изцяло цифрово табло, завършващо аеронавигационното изживяване.
Citroen Karin (1980)
Citroen Karin от 1980 г. имаше трапецовидна форма и централно място за водача с две седалки отзад (a la McLaren F1). Но това не беше странното – воланът, макар и все още кръгъл, имаше особен изрез, свързан с клавиатура.
Това всъщност бяха телефонни бутони, които, заедно с другите контроли на колата, бяха управляеми, без да се пуска волана.
Автомобилното изложение в Торино през 1978 г. е родното място на базираната в Стратос Lancia Sibilo – концепция за супер автомобил с форма на клин. Докато екстериорът не беше точно нов по това време, воланът вътре предизвика интереса на всички.
Воланът от едно парче трябваше да е ергономичен, докато поръчковият дизайн на ръкохватката е създаден, за да накара водачите да се чувстват сякаш докосват дланта на човек. Всички бутони също бяха поставени зад волана за минималистичен външен вид.
Maserati Boomerang (1971)
Също така разкрита на автомобилното изложение в Торино като Lancia Sibilo, концепцията на Maserati Boomerang от 1971 г. се счита за най-екстремното творение на Джорджето Джуджаро. Външността беше с форма на клин, разбира се, но кабината беше по-дива от това, което виждате отвън.
Въпреки че беше кръгла, кормилната колона беше почти толкова широка, колкото самия волан, докато всички органи за управление и датчици бяха разположени вътре.
Източник: Select Car Leasing