Нарастването на дяла на електромобили в Европа продължава
Пълно електрическите хибридни превозни средства, плъгини, представляват около 15% от продажбите на нови автомобили през първото тримесечие
Преминаването към електрически автомобили в Европа запазва тенденцията си
Bloomberg
Изцяло електрическите и щепселни хибридни превозни средства представляват около 15% от продажбите на нови автомобили през първото тримесечие, съобщи Европейската асоциация на производителите на автомобили в петък.
Макар че това е малко по-малко, отколкото през трите месеца до декември, когато по-строгите правила за емисиите доведоха до скок, той все още е почти двойно по-голям от предходната година.
Европа изпревари Китай като най-големия пазар за автомобили с батерии през 2020 г., лидер, който регионът се очаква да защити позицията си тази година на фона на щедри субсидии в Германия, Франция и Италия и множество нови предложения от производители на автомобили, включително Volkswagen Group и Stellantis.
Последните цифри трябва да помогнат за успокояване на опасенията относно устойчивостта на електрическата смяна – като автомобилните производители избутваха електромобили на пазара в края на миналата година, за да избегнат глоби за превишаване на ограниченията на емисиите.
Продажбите на plug-in хибридни автомобили нараснаха по-бързо от електромобилите през тримесечието. Пазарният им дял се покачи до 8,1% спрямо 3,2%, докато изцяло електрическите автомобили представляват 6,6% от регистрациите от 4,2% през миналата година.
Общите продажби на електрифицирани превозни средства се удвоиха приблизително в сравнение с предходната година, когато първата вълна на пандемията затвори фабрики и шоуруми.
Устойчивите продажби на електромобили са благодат за традиционните автомобилни производители, които са инвестирали огромни средства за преоборудване на своите автопаркове, а инвеститорите са все по-оптимистични, че могат успешно да преминат към електрическата ера.
Миналата година VW стана производител на електрически превозни средства номер 1 в Европа и цели да измести Tesla като световен лидер не по-късно от 2025 г.