Daimler Truck AG и Volvo Group със съвместно предприятие за системи с горивни клетки
Cellcentric ще изгради едно от най-големите европейски планирани серийни производства на системи с горивни клетки
Daimler Truck AG и Volvo Group официално очертаха своята новаторска пътна карта за новото съвместно предприятие за горивни клетки Cellcentric, като част от първия в индустрията ангажимент за ускоряване на използването на водородни горивни клетки за камиони на дълги разстояния.
С амбицията да се превърне във водещ световен производител на системи с горивни клетки, Cellcentric ще изгради едно от най-големите европейски планирани серийни производства на системи с горивни клетки, като операцията трябва да започне през 2025 г. За ускоряване на пускането на горивни клетки на базата на водород , двата акционери призовават за хармонизирана рамка на политиката на ЕС за водорода в подкрепа на технологията да се превърне в жизнеспособно търговско решение.
Cellcentric ще разработва, произвежда и комерсиализира системи с горивни клетки, както за товарни превози на дълги разстояния, така и за други приложения. Съвместното предприятие може да се основава на десетилетия опит и разработка както от Daimler Truck AG, така и от Volvo Group.
Според Daimler Truck AG и Volvo Group, камионите с горивни клетки с електрически акумулатори и на базата на водород ще се допълват взаимно в зависимост от конкретния случай на употреба от клиента.
„Електрическите камиони с горивни клетки, задвижвани с водород, ще бъдат ключови за осигуряването на неутрален за CO2 транспорт в бъдеще. В комбинация с чисто акумулаторни електрически задвижвания, това ни дава възможност да предложим на нашите клиенти най-добрите опции на автомобила, неутрални на CO2, в зависимост от приложението.
Само акумулаторните електрокари няма да направят това възможно. Заедно с нашия партньор Volvo Group, ние сме изцяло ангажирани с нашето съвместно предприятие с горивни клетки Cellcentric и двамата настояваме за развитието на технологията, както и за серийното производство. По отношение на необходимата водородна инфраструктура, е ясно, че зеленият водород е единственият разумен път напред в дългосрочен план.“, каза
Мартин Даум, председател на управителния съвет на Daimler Truck AG и член на управителния съвет на Daimler AG
Основните производители на камиони в Европа, подкрепени също от Daimler Truck AG и Volvo Group, призовават за създаването на около 300 високопроизводителни станции за зареждане с водород, подходящи за тежкотоварни автомобили до 2025 г. и на около 1000 станции за зареждане с водород не по-късно от 2030 г. в Европа. Тази съвместна инициатива, използваща водород като носител на зелена електроенергия за задвижване на електрически камиони при операции на дълги разстояния, е една важна част от декарбонизирането на автомобилния транспорт.
Тъй като в момента CO2 неутралните камиони са значително по-скъпи от конвенционалните превозни средства, е необходима политическа рамка, която да гарантира търсенето и достъпността. Според Daimler Truck AG и Volvo Group това трябва да включва стимули за неутрални за CO2 технологии и система за данъчно облагане.
В момента Cellcentric концептуализира плановете за мащабното си серийно производство. Повече подробности и решение за местоположението ще бъдат разкрити през 2022 г. Като значителна стъпка към серийното производство се провежда подготовка за предсерийно производство на ново място в Еслинген близо до Щутгарт.
Целта на Daimler Truck AG и Volvo Group е да започне с тестове за клиенти на камиони с горивни клетки след около три години и да бъде в серийно производство на камиони с горивни клетки през втората половина на това десетилетие. Всички дейности, свързани с превозните средства, се извършват независимо една от друга, тъй като и двете компании остават конкуренти във всички гами превозни средства и продукти, и по-специално в решенията за интеграция на горивни клетки за всички продукти.