Volkswagen Commercial Vehicles и Argo AI – в международни изпитания за автономно шофиране с ID. BZZZ
Прототип на автомобил на Volkswagen започва тестването в Германия
Първите самоуправляващи се прототипи, са базирани на бъдещия ID на Volkswagen. Производственото електрическо превозно средство BUZZ ще започне тестване в Мюнхен, Германия, това лято. Това е крайъгълен камък за Volkswagen Group и нейната марка Volkswagen Commercial Vehicles (VWCV), която планира да внедри технология за автономно шофиране с ниво 4, предназначена за самоуправляващи се микробуси. Леките търговски превозни средства са първото, логично място за внедряване на автономен транспорт на хора и стоки.
„Нашата цел е самоуправляващата се версия на ID. BUZZ да улесни търговското внедряване на транспортни услуги и услуги за доставка, започвайки през 2025 г. В избрани градове клиентите ще могат да получат самоуправляващо се превозно средство, което да ги отведе до местоназначение. Доставката на стоки и пакети също ще бъде значително улеснена чрез нашата услуга за автономно шофиране.“, каза Кристиан Сенгер, дивизионен директор на Volkswagen Commercial Vehicles.
Да интегрира автономната технология в изцяло електрическия ID. BUZZ AD, марката Volkswagen за търговски превозни средства, създаде специално бизнес звено и си партнира с Argo AI, централата на САЩ с автономна платформа за автономни технологии, разработваща системата за самоуправление. По-рано тази година Argo AI интегрира своята система за самоуправление с прототип на автомобил на Volkswagen, за да започне тестването в Германия.
„Вярваме, че Argo AI има най-големия отпечатък за тестването в градска среда, с операции в шест града в САЩ. Развълнувани сме да започнем да тестваме нашата система за самоуправление по европейските пътища по-късно тази година, като надграждаме първоначалната работа, която правим сега, на нова тестова писта, която установихме до летището в Мюнхен.“, заяви Брайън Салески, основател и главен изпълнителен директор, Argo AI.
Както Volkswagen Commercial Vehicles, така и Argo AI смятат, че използването на комбинация от сензори – включително лидар, радар и камери – е от съществено значение за способността за безопасно автономно шофиране. Argo AI наскоро представи своя нов сензор за лидар, Argo Lidar, който му позволява да вижда обекти на разстояние 400 метра.
Собственият лидар в режим Geiger на Argo AI има способността да открива единичен фотон – ключ за засичане на обекти с ниска отражателна способност.
Тази технология ще бъде интегрирана в системата за самоуправление на автомобилите за автономно управление на Volkswagen Commercial Vehicles.
Има и конкретни планове за търговското използване на бъдещата технология за доставчиците на транспортни услуги. През 2025 г. дъщерното дружество на Volkswagen Group MOIA ще стане първият потребител на самоуправляващия се ID. MOIA е най-големият доставчик на споделяне в Хамбург, Германия и в момента там работят 1200 души.