Архив

Германия прави стъпки към автономно шофиране по обществени пътища

Германските депутати се съгласиха да разрешат някои превозни средства без шофьор на обществени пътища

Немска самоуправляваща се совалка

Немска самоуправляваща се совалка

Bloomberg

Законодателството обхваща малки автобуси и логистични превозни средства, които могат да превозват пътници и стоки по предварително определени маршрути.

С това Германия прави стъпка към автономно шофиране по обществени пътища.

Германските депутати се съгласиха да разрешат някои превозни средства без шофьор на обществени пътища, първа стъпка към осигуряване на автономно шофиране в най-голямата европейска икономика.

Законодателите от долната камара на парламента приеха законодателство, позволяващо автоматизирано шофиране при някои условия.

Законопроектът цитира сценарии, включително малки автобуси и логистични превозни средства, които могат да превозват пътници и стоки по предварително определени маршрути.

„Това е първата в света правна рамка за автономно шофиране при редовна експлоатация,“ заяви в изявление преди дни Улрих Ланге, заместник-лидер на блока на канцлера Ангела Меркел.

Германия се стреми да навакса в областта на автономното шофиране, технология, която би могла да прекрои транспортната индустрия, но е изключително сложна и скъпа. Най-големият напредък до момента е постигнат от Waymo и Cruise в САЩ, както и от Baidu в Китай.

Законодателството позволява автономност от ниво 4 – което означава превозно средство, което може да се управлява при определени условия. За да се разреши една кола, Германия изисква човешкото същество да може да я изключи в случай на проблеми, или като седне вътре в нея, или има достъп до нея дистанционно, според законопроекта.

Германското правителство очаква проекти догодина. Горната камара на парламента все още трябва да одобри законодателството.