Автомобилният пазар България 2021 г.
Dacia продължава да расте впечатляващо на бавно възстановяващ се пазар
Източник: focus2move.com
Българският автомобилен пазар през април 2021 г. изглежда нараства впечатляващо, но е под нивата преди пандемията. Всъщност през април са продадени 2.991 броя (+ 263%), което води до продажби от година до дата на 9.931 броя (+ 47.1%). Новият лидер Dacia расте с 200,5%, докато Nissan е единствената марка, която пада (-12,8%).
През април 2021 г. българският пазар на превозни средства продължава да расте с 2.991 продадени бройки (+ 263%), което води до продажби от година до дата на 9.931 продажби, 47.1% увеличение на продажбите в сравнение с 2020 г. Въпреки този огромен очевиден ръст, продажбите през този месец все още са не е в съответствие с нивата преди пандемията, всъщност през април 2019 г. са отчетени 4.136 продажби, с 38.3% повече от тази година.
От гледна точка на марката, Dacia достига върха на класацията и този месец и отчита впечатляващ ръст от 200,5% в продажбите от началото на годината, последван от Toyota с 144,5% увеличение. Nissan беше единствената марка в класацията, която отчете спад в продажбите, губейки 12,8%.
Пазарът на автомобили през последните години непрекъснато се възстановяваше от огромния спад през 2009 г. Пазарът се подобряваше от 2014 г. и през 2018 г. достигна 41 390 продажби (+ 10,8%), преди да достигне най-доброто ниво от десетилетието през 2019 г. – почти изравнявайки обема от 2008 г. – с 44.449 продадени единици (+ 7.4%).
Подобно на повечето европейски държави, които наложиха блокировки в различна степен, за да забавят разпространението на коронавируса, българското правителство обяви извънредна ситуация в областта на общественото здраве на 13 март, налагайки спирането на несъществени предприятия.
Автокъщите бяха затворени и в резултат на това пазарът на автомобили падна с 45.5% през март с 2 022 продадени бройки. Ефективността беше малко по-добра в сравнение с други европейски пазари със сходни срокове за блокиране, благодарение на регистрациите за пренос на поръчки от предходни месеци.
Продажбите през 2020 г. бяха силно повлияни от пандемията COVID-19, засягаща всички сектори. Всъщност са продадени 28 705 броя, което отчита спад от 35.4%.
През януари българският пазар на превозни средства започва новата година с леко негативна тенденция, като продажбите падат с 6,9% при 2 185 продадени бройки, докато тенденцията се обръща през февруари, когато са продадени 2 063 броя (+ 3,8%). Продажбите продължават да нарастват през март с 2 692 продадени единици (+ 69.1%)