Архив

Peugeot e-Expert – Водородът е в серийно производство

Какво включва превозното средство и режими на управлениепежо1

Източник: greencarcongress.com

Peugeot се превърна в един от първите производители, които предлагат серийно производство, от 2021 г. нататък в сегмента на компактните микробуси, електрическа версия, захранвана от водородна горивна клетка в допълнение към електрическата си версия с батерии.

Новият Peugeot e-Expert Hydrogen включва нова електрическа система с водородни горивни клетки със средна мощност, специфична за STELLANTIS. Въз основа на EMP2 (Ефективна модулна платформа), новият Peugeot e-Expert Hydrogen е напълно електрическо превозно средство, съчетаващо два бордови източника на електрическа енергия. Превозното средство включва:

  • Водородна горивна клетка, разположена в отделението на двигателя в предната част на автомобила, която доставя електричество на електрическия двигател чрез рекомбиниране на съдържащия се в резервоара водород с кислород от въздуха. Той изпуска само водни пари през изпускателната тръба.
  • Електрически мотор с постоянен магнит с максимална мощност от 100 кВт, осигуряващ максимален въртящ момент от 260 Нм. Разположен на предната ос, този електрически задвижващ механизъм е подобен на този на Peugeot e-Expert (акумулаторен електрически модел), който се откроява по-специално с редуктор, адаптиран към ограниченията за натоварване, присъщи на използването на търговски превозни средства.
  • Литиево-йонна батерия с високо напрежение, разположена под седалките в кабината, с капацитет 10,5 кВтч и мощност 90 кВт.
  • Трифазно вградено зарядно устройство от 11 кВт, разположено в двигателното отделение.
  • Система от резервоари, състояща се от 3 резервоара за съхранение на водород, разположени под пода, с общ капацитет 4,4 кг при налягане от 700 бара.

пежо2Новият Peugeot e-Expert Hydrogen може да се напълни с водород за 3 минути за обхват от повече от 400 км в хомологационния цикъл на WLTP (в момента е в процес на одобрение).

Различните работни фази на електрическата система за водородни горивни клетки със средно захранване са:

  • При стартиране и при ниска скорост само батерията с високо напрежение осигурява на електрическия двигател необходимата мощност за сцепление.
  • При постоянна скорост горивната клетка подава енергията директно към електродвигателя.

По време на ускорението, изпреварването или изкачването по хълма горивната клетка и високоволтовата батерия се комбинират за подаване на енергия към двигателя.

По време на спиране и забавяне, електродвигателят зарежда батерията с високо напрежение.

Новият Peugeot e-Expert Hydrogen предлага 3 режима на шофиране от селектора на режима:

  • Еко (60 кВт, 190 Нм): за по-добър обхват
  • Нормално (80 кВт, 210 Нм): оптимално за ежедневна употреба
  • Мощност (Нм) за оптимизиране на производителността при носене на тежки товари.

Предлагат се два режима на спиране с подходяща регенерация на батерията:

  • Умерен, за подобно усещане като превозно средство с двигател с вътрешно горене
  • Увеличен (достъпен чрез бутона „B“ за „Спирачка“, разположен на управлението на скоростната кутия), за подобрено забавяне при отпускане на педала на газта

Батерията за високо напрежение е гарантирана за 8 години или 160 000 км за поне 70% от капацитета си на зареждане.

Фургонът разполага с товарен обем до 6,1 м³, полезен товар до 1100 кг и товароподемност до 1000 кг.

Новият Peugeot e-Expert Hydrogen първо ще бъде предложен на професионални клиенти (директни продажби), във Франция и Германия, от края на 2021 г. Той ще бъде произвеждан във Франция, във Валенсиен и след това трансформиран в компетентния център на Stellantis, посветен на водородна технология в Германия, в Рюселсхайм.

Пазарът на компактни микробуси представлява над 750 000 превозни средства годишно в Европа. Expert на Peugeot увеличава пазарния си дял всяка година от старта си през 2016 г.