Архив

Американската камара демократи предлага план за надземен транспорт за 547 млрд долара

Преместване транспортното планиране от 50-те години към бъдеще за чиста енергия

Председателят на комисията по транспорт и инфраструктура Петер Дефацио (D-OR) говори по време на пресконференция за инфраструктурата с председателя на парламента Нанси Пелоси (D-CA) на Капитолийския хълм във Вашингтон, САЩ, 12 май 2021 г. REUTERS

Председателят на комисията по транспорт и инфраструктура Петер Дефацио (D-OR) говори по време на пресконференция за инфраструктурата с председателя на парламента Нанси Пелоси (D-CA) на Капитолийския хълм във Вашингтон, САЩ, 12 май 2021 г. REUTERS

Група ключови демократи от американската камара трябваше да въведат законодателство неотдавна, за да разрешат 547 милиарда долара допълнителни разходи в продължение на пет години за надземен транспорт, план, който най-вече ще бъде насочен към ремонт на съществуващи американски пътища и мостове и ще увеличи финансирането за пътнически железопътен транспорт и транзит.

Председателят на комисията  по транспорт и инфраструктура Питър Дефацио заяви в изявление, че предложението използва „възможност веднъж в поколението да преместим нашето транспортно планиране от 50-те години към нашето бъдеще за чиста енергия“.

Планът, представен от Дефацио и други висши демократични комисии, ще разреши 343 милиарда долара за пътища, мостове и безопасност – включително 4 милиарда долара в инфраструктура за зареждане на електрически превозни средства. Панелът ще проведе изслушване на 9 юни по предложението за разглеждане на измененията.

Предложението за приблизително 1000 страници идва, когато президентът Джо Байдън и републиканците в Сената водят преговори за огромен скок в американските инфраструктурни разходи. Байдън иска 1 трилион долара нови разходи за осем години в сравнение с „базовите“ разходи за магистрали, мостове и транзит, докато републиканците призоваха за нови 250 милиарда долара.

Неотдавна Сенатът за околната среда и благоустройството единодушно одобри двупартиен законопроект за изразходване на 303,5 млрд. долара за магистрали за пет години, което е 34% увеличение спрямо последния законопроект за повторно разрешаване на магистрали, одобрен през 2015 г. Конгресът е изправен пред краен срок от 30 септември за повторно разрешаване на програмите за надземен транспорт.

Планът на Дефацио също така предвижда 109 млрд. долара за транзит и 95 млрд. долара за железопътен транспорт, включително утрояващо финансиране за пътническия железопътен железопътен железопътен транспорт Amtrak до 32 млрд. долара. Ще е необходимо Amtrak да задели поне 2,5% от цялото годишно държавно финансиране „за подобряване на пътническия опит по маршрути на дълги разстояния“.

Той ще разреши 4,1 милиарда долара за безвъзмездни средства за закупуване на електрически транзитни автобуси, ще създаде програма за безвъзмездна финансова помощ за 500 милиона долара за намаляване на задръстванията в големите метрополиси и 1 милиард долара за преодоляване на недостига на паркинг за търговски моторни превозни средства и ще позволи по-тежки електрически превозни средства по американските пътища и налагат допълнителни функции за безопасност в новите училищни автобуси

Един голям въпрос във всички планове остава как да се плаща за тях, тъй като приходите от данъци върху газа не са в крак с нуждите от ремонт. Байдън иска по-високи корпоративни данъци и други налози на богатите, за да плащат за ремонт, а също така предлага такса за шофиране на търговски камиони.

По Reuters