Архив

Световните продажби на Volvo Cars нараснаха с 43% през май

Plug-ins представляват 23,7% в световен мащаб

През май XC40 беше най-продаваният модел

През май XC40 беше най-продаваният модел

Volvo Cars постигна своя единадесети пореден месец на ръст на продажбите, тъй като глобалните продажби на компанията се увеличиха с 43% през май в сравнение със същия месец на миналата година. През май Volvo Cars продаде общо 64 111 автомобила, спрямо 44 830 автомобила за същия период на миналата година.

Ръстът се дължи главно на силно търсене в САЩ и в Европа – възстановяване от спада на продажбите през май миналата година, свързано с пандемията Covid-19. В Китай, където продажбите се върнаха към растеж по това време миналата година, компанията отчете постоянен ръст от 11,7%.

Продажбите през периода януари-май достигнаха 312 533 автомобила, което е с 49,9% повече в сравнение със същия период на миналата година.

Продажбите на линията за зареждащи се модели, с изцяло електрически или включен хибриден двигател, останаха силни в Европа през месец май и представляват 40% от общите продажби на компанията в региона. След силен ръст на продажбите в САЩ, презареждащите превозни средства представляват 20,8% от общите му продажби. В световен мащаб автомобилите Recharge представляват 23,7% от общия обем на продажбите през май.

В САЩ продажбите са се увеличили с 38,9% през май в сравнение със същия месец на миналата година, главно предизвикани от силно търсене на XC90 и XC60. Общите продажби достигнаха 13 221 автомобила, което е увеличение от 9519 продадени бройки за същия период на 2020 г., когато много държави изпълниха поръчки в дома поради пандемията.

Европейските продажби са нараснали до 24 761 автомобила за месец май, което е ръст от 65,1% в сравнение със същия период на миналата година. Увеличението се дължи главно на пазари, които започнаха да се възстановяват след спирането миналата година, свързано с пандемията.

Китай, най-големият пазар на Volvo Cars, отчете своя 14-и пореден месец на ръст на продажбите през май, като общите продажби достигнаха 16 895 автомобила. Увеличението беше водено от продължаващото голямо търсене на локално сглобените модели XC60 и S90.

През май XC40 беше най-продаваният модел с продажби от 20 350 автомобила (10 891 автомобила през май 2020 г.), следван от XC60 с общи продажби от 19 835 автомобила (13 226) и Volvo XC90 с 9 961 автомобила (6 572).