Архив

От тази година Москва ще купува само електрически автобуси

Град Москва, Русия спира покупката на дизелови автобуси за своя парк за пътнически транспорт6a00d8341c4fbe53ef0282e10d1539200b-800wi

„От тази година, по решение на кмета на Москва, няма да се купуват дизелови автобуси, освен за транспорт в специален режим. Само електрически автобуси. Също така ще се инсталират около 200 електрически места за зареждане годишно за развитие на личен електрически транспорт.“, каза Маким Ликсутов, заместник-кмет на Москва по транспорта.

Москва вече е лидер сред европейските столици по отношение на екологичен парк за надземен транспорт. До края на 2021 г. ще има дежурни 1000 електрически автобуса.

Използването на електрически автобуси по градските маршрути намалява емисиите на замърсители във въздуха на Москва с 40 хиляди тона през 2020 г. Замяната на един дизелов автобус с електрически автобус намалява емисиите на CO2 в околната среда с 60,7 тона годишно. На всеки 5 московчани електрическият автобус се превърна в основен вид транспорт. Увеличаването на броя на електрическите автобуси през 2021-2022 г. ще намали вредните емисии с 86 хил. тона годишно.

Електрическите автобуси се справят напълно с транспорта в условията на московската зима; иновативният транспорт вече работи за трети сезон без прекъсвания. През московската зима температурите обикновено падат до около -10 ° C (14 ° F); зимата продължава от началото на ноември до края на март.

6a00d8341c4fbe53ef0282e10d1535200b-800wiЗа 2,5 години експлоатация електрическите автобуси вече са изминали повече от 40 милиона километра и са превозили повече от 90 милиона пътници.

Базираният в Русия производител на тежкотоварни камиони KAMAZ, вече откри център за производство на електрически автобуси в Москва. Производствената площадка се намира на територията на Авторемонтно-строителния завод „Соколники“ (SVARZ) – клон на Държавното унитарно предприятие „Мосгортранс“.

Около 40% от всички производствени операции на електрически автобуси се извършват в SVARZ. Тези операции са най-скъпи и представляват около 60% от общите разходи за производството на електрически автобус. На първия етап в новия завод за електрически автобуси ще бъдат сглобени до 500 електрически автобуса, на втория – до 700.

Производството на електрически автобуси в Москва значително ще намали разходите им. Услугата също ще се подобри; производителят носи пълна отговорност за всеки електрически автобус. Първите електрически автобуси, построени в Москва, вече са поели по маршрутите си в града. Общо SVARZ ще произведе още 250 електрически автобуса до края на годината.

До 2023 г. в Москва ще бъдат инсталирани още 372 станции за зареждане на електрически автобуси; само след 2,5 години ще има повече от 500. Това ще позволи бързото преминаване на маршрутите на столицата към електрическа тяга.