Архив

Новият Peugeot 9X8 Hypercar– проектиран за състезания

Peugeot вдигна завесата пред новия 9X8MAJEUR - 05 WEC_3.4-FRONT-min

Хиперавтомобилът е готов да направи своя състезателен дебют в Световния шампионат по издръжливост на FIA (FIA WEC) през 2022 г. Захранван от хибриден силов агрегат с трансмисия със задвижване на всички колела, този хиперефективен прототип се вписва идеално в стратегията за нео-производителност на Peugeot, насочена както към серийните, така и към състезателните автомобили, осигурявайки отговорна производителност. Работата на инженерния екип на Peugeot SPORT и на Peugeot Design беше координирана по-добре от всякога, за да се създаде 9X8, който провъзгласява нова ера в моторните спортове със своите плавни линии, отсъствие на задно крило и силна идентичност на марката. Внедрените иновативни технически решения и наподобяващата хищник стойка се открояват като несъмнени отличителни черти на Peugeot.

Peugeot 9X8 – най-новият претендент на марката в състезанията по издръжливост – е пряк наследник на Peugeot 905, победител в 24-те часа на Льо Ман през 1992 г. и 1993 г., и на Peugeot 908, което спечели класическото френско състезание през 2009 г. Новият прототип е готов да продължи дългото и успешно участие на марката в моторните спортове от световна класа с висококонкурентни автомобили, които се отличават със силната, незабавно разпознаваема идентичност на бранда.

Peugeot 9X8 е проект, движен от марката в съответствие с нейната визия за нео-производителност, основан на съчетанието от първокласно спортно родословие и стилово съвършенство, ефективност и технологичен опит, които могат да бъдат пренесени при серийните автомобили.

Безпрецедентното сътрудничество между дизайнерските и инженерните екипи на Peugeot и Peugeot Sport е от решаващо значение, когато става въпрос за проучване на нови аеродинамични решения и стилови идеи, за да се създаде напълно оригинална продуктова линия.

MAJEUR - 07 WEC_3.4-REAR-TOP_OPEN_B-minФормите и аеродинамичните характеристики на Peugeot 9X8 са също така плод на обединените усилия на развойните инженери, работещи под ръководството на техническия директор на Peugeot Sport Оливие Жансони и на дизайнерския екип, воден от директора по дизайна на Peugeot Матиас Хосан.

Техният подход се ръководи от регламентите, изготвени от FIA (Fédération Internationale de l’Automobile – Международна автомобилна федерация) и ACO (Automobile Club de l’Ouest – Западен автомобилен клуб) за новия клас Le Mans Hypercar (LMH), който наследява предишната категория LMP1 в състезанията по издръжливост. По-голямата гъвкавост по отношение на аеродинамиката, разрешена от новите технически правила в спорта, позволява радикално ново мислене, което благоприятства появата на иновативни автомобили, с възможност за още по-голям принос на дизайнерските екипи. Инженерите и дизайнерите на Peugeot се възползват ефективно от тази възможност, за да изобретят нови творчески процеси и да избягат от установените правила, за да произведат хиперавтомобил от изцяло нов клас.

От обявяването през септември 2020 г. на участието на Peugeot в новия клас в състезанията по издръжливост Le Mans Hypercar, заводът във Версай, близо до Париж, работи трескаво по 9X8.

Както е планирано, задно-разположеният, 2,6-литров бензинов двигател V6 с 90-градусова конфигурация, с двоен турбокомпресор, с мощност 680 к. с. – част от силовия агрегат на Peugeot HYBRID4 500 кВт – навърта километри на изпитвателния стенд от април.

Междувременно предно-разположеният мотор-генератор с мощност 200 кВт, 7-степенната секвенциална предавателна кутия и батерията са в процес на сглобяване в съответствие с графика за изпитвания на стенда. Мощната, технологично усъвършенствана, високоволтова (900 V) батерия с висока плътност се разработва съвместно от Peugeot Sport и Saft, дъщерно дружество на TotalEnergies.

„Нашата цел по отношение на енергийните ни изисквания е безупречна надеждност и перфектен контрол“, обяснява Жан-Марк Фино. „Льо Ман се превърна в 24-часово спринтово състезание, което може да бъде спечелено или изгубено от броя на пит-стоповете. Изключителната енергийна ефективност на новите хиперавтомобили предопределя това, което ще видим скоро в света на серийните автомобили. Това съображение оказа основно влияние върху работата ни по пакета на Peugeot 9X8, всеки аспект от който трябва да допринесе за постигане на хиперефективност, от силовия агрегат до аеродинамиката му.“

Peugeot 9X8 – Технически данни

Клас: Le Mans Hypercar (LMH)

Дължина: 5000 мм

Широчина: 2080 мм

Височина: 1180 мм

Междуосие: 3045 мм

Силов агрегат: Peugeot HYBRID4 500KW (задвижване на всички колела)

Задно задвижване: 2,6-литров бензинов двигател с вътрешно горене V6 с 90-градусова конфигурация, с двоен турбокомпресор, с мощност 500 кВт (680 к.с.) + 7-степенна секвенциална трансмисия

Предно задвижване: 200 кВт електрически мотор-генератор + едностепенен редуктор

Батерия: Батерия 900 В с висока плътност, проектирана съвместно от Peugeot Sport, TotalEnergies/Saft

Гориво и смазочни продукти: TotalEnergies