Архив

Kia представя 5-то поколение SUV Sportage; бензин, дизел, HEV, PHEV

Дебютират множество технологии, включително системата E-Handling на Kia, която подобрява динамичните характеристики на автомобила и пъргавината и стабилността

greencarcongress.com

Kia представи петото поколение SUV Kia Sportage. Разработен по нова архитектура, изцяло новият Sportage ще предлагаkia5 бензинови и дизелови двигатели при пускането на пазара по-късно тази година, последвани от хибридно-електрически (HEV) и включени хибридни електрически (PHEV) модели.

Новият Sportage дебютира множество технологии, включително системата E-Handling на Kia, която подобрява динамичните характеристики на автомобила и подобрява пъргавината и стабилността. Електрическото окачване от ново поколение (ESC) осигурява оптимален комфорт и превъзходни нива на безопасност по всяко време, благодарение на непрекъснатия си контрол на амортизацията в реално време.

Изцяло новият Sportage е първият автомобил на Kia, който се предлага във варианти на модели с дълга и къса база, в зависимост от региона, като гарантира, че семейството от пето поколение напълно отговаря на разнообразните и специфични нужди на всички пазари.

Sportage ще бъде пуснат с гама силови агрегати, включително чист бензинов и дизелов двигател с технология на интегрални схеми. От пускането на пазара, в изцяло новата гама на Sportage ще се предлага 1.6-литров TGDI задвижващ агрегат, генериращ 180 к. с.и 265 Нм въртящ момент. Четирицилиндровият агрегат реализира подобрена горивна ефективност чрез нов и оптимизиран процес на горене, нови технологии за охлаждане и ключови мерки за намаляване на триенето, включително усъвършенствана интегрирана система за управление на топлината и използването на сачмен лагер с ниско триене.

В състава на старта също е включен нов и високоефективен R2.0-литров дизелов двигател с усъвършенстван турбокомпресор с променлива геометрия, който му помага да развие  186 к. с. и въртящ момент от 417 Нм. Четирицилиндровият агрегат 2.0 е проектиран в отговор на затягането на регламентите за емисии и разполага с набор от технологии за намаляване на емисиите и повишаване на реалната ефективност на горивото. Техническите нововъведения включват управление на електромагнитен клапан, маслена помпа с променлив капацитет, електрически термостат и оптимизирана настройка на смазката и охлаждането.

1,6-литровият TGDI двигател е свързан със 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител (7DCT), докато се предлага и 6-степенна ръчна скоростна кутия. Новият R2.0-литров дизелов двигател се предлага с широко преработена 8-степенна автоматична скоростна кутия. Добавянето на контролиран с амортисьор многодисков преобразувател на въртящ момент служи за повишаване на горивната ефективност чрез увеличаване на обхвата на блокиране и подобрява общите характеристики на шофиране на новия Sportage.

Разработена върху усъвършенствана архитектура, обхващаща най-новите иновации за електрификация на задвижването, изцяло новата гама на Sportage ще включва и хибридни (HEV) и приставни хибридни (PHEV) модели. Повече информация за високотехнологичните електрифицирани изцяло нови модели Sportage, заедно с други бензинови и дизелови варианти, ще бъдат предоставени в началото на продажбите.

Новата платформа също така информира силно новите характеристики на шофиране на Sportage, съчетавайки изискано, стабилно и комфортно пътуване с пъргаво и динамично управление. Отпред, изцяло новият Sportage се възползва от окачване от тип MacPherson, докато отзад е настроен тип с четири връзки.

Новото окачване с електрическо управление (ECS) осигурява оптимален комфорт и превъзходни нива на безопасност по всяко време, благодарение на непрекъснатия си контрол на амортизацията в реално време. Електронната 4WD система гарантира, че мощността е разпределена оптимално между предните и задните колела в зависимост от пътните условия и ситуацията на шофиране, не само допълнително подобрявайки производителността на шофиране, но и повишавайки безопасността.

В допълнение, версиите HEV и PHEV на изцяло новия Sportage ще спечелят новата високотехнологична електронна система  на компанията, допълнително подобрявайки динамичните характеристики и подобрявайки гъвкавостта и стабилността по време на маневри за завиване и завой.