Архив

Въпреки забраната на зрителите за тазгодишните игри в Токио

Остроокият наблюдател може да намери изобилие от високотехнологични превозни средства

Президентът на Toyota - Акио Тойода, вдясно, се появи за летните олимпийски игри…

Президентът на Toyota – Акио Тойода, вдясно, се появи за летните олимпийски игри…Вляво роботът T-TR2.

ТОКИО – Изглеждаше като сигурна маркетингова магия, когато Toyota стана основен спонсор на Олимпийските игри, след като родната страна беше избрана за домакин на Летните игри през 2020 г. в Токио.

Но след това пандемията избута глобалното състезание по атлетика към 2021 г. И тогава, в Токио беше обявено ново извънредно положение заради COVID-19 по-малко от две седмици преди петък, 23 юли, церемонията по откриването. Организаторите забраниха за зрители почти всички спортни събития.

Сега Toyota отмени всички маркетингови и медийни събития, свързани с Олимпийските игри. Глобалният спонсор няма да излъчва реклами с олимпийски връзки в Япония. Но президентът Акио Тойода се поклони от церемонията по откриването.

Все пак всичко може да не бъде загубено за автомобилния производител.

Предвижда се дебют на няколко от автомобилите и роботите, разработени от Toyota за демонстрация на Олимпийските игри. И приспособленията на Toyota вероятно няма да останат незабелязани от спортистите и членовете на отбора в града за игрите – или дори може би от хората, които гледат от вкъщи.

В началото на линията беше изцяло електрическият автомобил LQ на Toyota, който функционираше като официалното превозно средство за ескорт с факела. Това е самоуправляващо се превозно средство, оборудвано с цифров асистент, предназначен да осигури „персонализирано изживяване за мобилност“. Автомобилът се основава на Concept-I, изложен през 2017 г. на CES в Лас Вегас.

LQ на Toyota беше официалното превозно средство за ескорт с факела

LQ на Toyota беше официалното превозно средство за ескорт с факела

Toyota беше планирала да има работеща версия на LQ, готова за публични тестови шофирания. Но пандемията разби тези амбиции. Toyota достави два LQ за олимпийските игри.

Също така за показване изображението на факела беше на разположение роботът на Toyota T-TR2, актуализация на T-TR1, показан през 2019 г. Комуникация от разстояние или робот „телеприсъствие“, той прилича на извънгабаритна прахосмукачка с висок вертикален дисплей екран  – вляво на сн. 1.

Той излъчва на екрана видеоклип в реално време за човек, който не може да присъства на игрите, а роботът обикаля олимпийските места, за да може човекът да участва виртуално. T-TR2 позволи на японски гимназист, който използва инвалидна количка, да участва практически в близост с факела.

В самите игри FSR, съкратено от „робот за полева поддръжка“ се използва на такива събития като хвърляне на копие, диск и чук. Четириколесният FSR, с формата на кутия ще скочи на полето и ще върне хвърления предмет обратно в кръга на хвърлящия.

Олимпийските игри също планират да използват малък парк от Toyota e-Palettes. Тези автономни „хамали“ ще превозват до001 20 пътници всеки около Олимпийското село. Организаторите казват, че имат 17 под ръка. Toyota също е предложила около 475 от своите седани на водородни горивни клетки Mirai, за да въведе хората между спортните заведения.

Toyota е проектирала тези изцяло електрически, нискоскоростни покрити колички за превоз на служители и спортисти около олимпийските обекти.

Toyota създаде „BEV-та за разходка” като скутери за използване на олимпийски обекти.

20190607_01_07_sВеднъж попаднали на местата, хората могат да се приближат до тези BEV на Toyota. Те включват стоящи триколки, скутери от седнал тип и мини влекачи, които се закачват за инвалидни колички и ги теглят. Toyota заяви, че тези задвижвани от батерии превозни средства ще имат обхват най-малко 6 мили.

Две джаджи на Toyota, които няма да бъдат внедрени, са DSR, съкратено от робот за поддръжка на доставката, и HSR или робот за човешка поддръжка. И двете бяха предложени още през 2019 г., преди светът някога да е чул за COVID-19. DSR беше предвиден за транспортиране на предмети и събиране на боклук. HSR е проектиран да отведе гостите по местата им или да раздаде освежителни напитки на зрителите.