Архив

Производството на електрическия UAZ Hunter започна в Чехия

Бензиновият двигател ZMZ с атмосферно налягане се заменя със синхронен електродвигател с постоянни магнити, с максимален капацитет от 163 к. с. и 600 Нм.

Electric UAZ Hunter SPARTAN

Electric UAZ Hunter SPARTAN

Autostat.- Чешката компания MW Motors, която прави малко производство на премиум електрически автомобили, стартира продажбите на електрическата версия на джипове UAZ Hunter. Цената на новия автомобил, наречен MWM Spartan EV, ще започне от 39 900 евро. Въпреки че цената на електрическата версия е повече от двойна в сравнение с бензиновия двигател Spartan (от 19 900 евро), електрическите преобразувания на базата на Land Rover Defender и Mercedes-Benz G-клас са много по-скъпи и не всяко европейско горско стопанство може да си позволи превозните средства също.

Преобразуването на UAZ Hunter в електрически автомобил се извършва в рамките на опростена схема, без да се премахва трансмисията – скоростната кутия, разпределителната кутия, валове, оси и т. н. Дори изпускателната тръба остава на място, само нищо не излиза от там. Бензиновият двигател ZMZ с атмосферно налягане се заменя със синхронен електродвигател с постоянни магнити, с максимален капацитет от 163 к. с.и 600 Нм.

Батерия от 62,2 кВтч е опакована във водоустойчива желязна кутия и осигурява достатъчно мощност за приблизително 150 км пътуване в провинцията, след като е напълно заредена. Ако клиентите изискват по-дълъг обхват на пътуване с едно зареждане, MW Motors може да инсталира батерия с мощност 90 кВтч, но разработчиците са на мнение, че европейските лесовъди, строители и геолози няма вероятност да се нуждаят от SUV на дълги разстояния, тъй като основният капацитет трябва да е достатъчно за една смяна. В краен случай батерията може да бъде заредена до 80% в режим на бързо зареждане, по време на обедната почивка.

Цената на основната версия на електрически UAZ Hunter с платнен покрив е 39 900 евро. Металният покрив струва допълнително, както и антикорозионната обработка и опциите за офроуд (заключване на задния диференциал, мощни брони, лебедка, експедиционен багажник със стълба). Собственото тегло е нараснало до 1966 кг от 1760 кг, поради електрическите компоненти. Максималната скорост остава същата: 130 км в час. Времето за ускорение до 100 км в час не е посочено, но на теория електрическият УАЗ трябва да бъде значително по -бърз от бензиновата версия.

Новият електрически UAZ Hunter е запазил изцяло характеристиките на UAZ на екстериора. Единствената значителна промяна в интериора е подмяната на стрелките с електронен панел.