Архив

Звездата на Mercedes-Benz 280 SL Pagoda (1968)

Откъде идва прозвището на класикатаMercedes-Benz-280_SL_Pagoda-1968-1024-01

Mercedes-Benz представи новия 230 SL (W 113) на автомобилното изложение в Женева през 1963 г. Той е проектиран като удобен, високомощен двуместен туристически автомобил и замества 190 SL (W 121) и 300 SL Roadster (W 198). Екстериорът се отличава с изчистени, прави линии и SL отпред с голямата централна звезда на Mercedes.

Опционалният твърд покрив с високите си прозорци и вдлъбнатият покрив, поддържан от тесни колони, напомняше за азиатските храмови сгради, които бързо спечелиха на W 113 прозвището „Пагода“.

Основата на подовия монтаж бяха салоните на Mercedes-Benz с „опашка перка“ от моделната серия 111 – първите в света леки автомобили с предпазен корпус. Това поколение SL също се възползва от съответните съвременни изследвания.

Шасито, взето от Mercedes-Benz 220 SE Saloon, беше настроено за нуждите на спортно ориентирани автомобили. Окачването му беше твърдо и в същото време нетипично удобно за спортен автомобил от своето време. Шестцилиндровият двигател също е взет от салона, но модифициран за използване в SL. Двигателят, вдигнат до 2,3 литра, произвежда 110 кВт (150 к. с.) и представлява спортен агрегат.

Mercedes-Benz-280_SL_Pagoda-1968-1024-0aПрез 1967 г. Mercedes-Benz 250 SL заменя 230 SL. Промените трябваше да бъдат установени главно в двигателя и спирачната система. Двигателят с по-голям работен обем предлага десет процента по-голям въртящ момент, което прави 250 SL много по-гъвкав за шофиране.

В допълнение към трите познати версии на каросерията (роудстър със сгъваем връх, купе със свалящ се покрив и купе със свалящ се покрив и роудстър отгоре), 250 SL се предлага и като купе 2+2 с пейка на задната седалка при поискване.

По-малко от година след представянето си, 250 SL беше заменен от Mercedes-Benz 280 SL с 2,8-литров двигател и 125 кВт (170 к. с.) мощност. От 1963 до 1971 г. са построени общо 48 912 SL „Pagoda“ от моделната серия W 113.