Dacia Jogger: повече за евтиния семеен кросоувър!
Вагон между комби и SUV, който заменя Lodgy и Logan MCV
След електрическата Spring и рестайлизирания Duster, офанзивата на Dacia продължава. Евтината марка на групата Renault току-що представи Jogger, вагон между комби и SUV, който заменя Lodgy и Logan MCV.
Подобно на последния, Jogger може да побере до 7 души в зависимост от версията. Но Jogger вече е издигнат и приема външен вид, който феновете на марката вероятно ще оценят. Предният панел възобновява облика на новите Duster и Sandero. Задната страна все още напомня донякъде старата Lodgy, с ъглови светлини, които се издигат около задното стъкло.
От техническа гледна точка Dacia Jogger поема платформата CMF-B Sandero и Duster (и Renault Clio и Captur) и следователно ще възстанови и техните двигатели.
За модел 2022 гама от съвременни и икономични двигатели – всички напълно съвместими с Euro 6D и оборудвани със Start & Stop стандартно – захранват изцяло новия Dacia Jogger, включително иновативен двигател с две горива и хибридна опция, която да последва по-късно.
Изцяло новият TCe 110 е 1,0-литров трицилиндров бензинов двигател с турбокомпресор с директно впръскване, който може да се похвали със 110 к. с.и 200 Нм въртящ момент при 2900 об/мин. Той използва няколко технически иновации за подобряване на икономията на гориво и намаляване на емисиите. Конструкцията му от алуминиев блок намалява общото тегло, докато променливият момент на клапана и маслената помпа с променлив обем помагат за повишаване на производителността, като същевременно намаляват разхода на гориво.
Двугоривният двигател TCe100 продължава ангажимента на Dacia да предлага пълна гама от би-горивни автомобили с бензин/пропан-бутан. При работа на пропан -бутан, средните емисии на CO2 за Dacia Jogger са с 10 процента по-ниски, отколкото за еквивалентен бензинов двигател при 121 г/км. В допълнение, 40-литровият резервоар за пропан-бутан и 50-литровият бензинов резервоар дават на Jogger комбиниран максимален пробег от 621 мили с икономия на комбиниран цикъл на WLTP до 37,1 миля/галон.
Продължителността на гаранцията на производителя, сервизните интервали и капацитетът на багажника са идентични с версията само за бензин, като резервоарът за пропан-бутан е монтиран под пода на багажника на мястото на резервното колело. На пътя преходът от бензин към LPG е незабавен и незабележим, като системата автоматично превключва на бензин, след като резервоарът за LPG е празен.
През 2023 г. Jogger ще бъде първият модел на Dacia с хибридна технология, което го прави най-достъпният 7-местен хибрид на пазара. Dacia Jogger Hybrid ще включва 1.6-литров бензинов двигател, два електродвигателя и многорежимна автоматична трансмисия, комбинирана с 1.2 кВтч 230В батерия, за да осигури пълен електрически старт, гладко и удобно шофиране само с електричество и избор от режими на шофиране в съответствие с преобладаващите условия. С регенеративно спиране, което помага за улавяне на кинетична енергия, която иначе би била загубена по време на забавяне, Dacia Jogger Hybrid ще може да прекарва 80 % от времето си по градските пътища в напълно електрически режим, като по този начин спестява до 40 % от горивото в сравнение с еквивалент модел само на бензин – всичко това без промяна в начина на шофиране.
Вътре в този кросоувър с дължина 4,55 м, пространството на борда очевидно е приоритет. При 7-местната версия се появяват две допълнителни места в третия ред, но размерите не се променят. Изведнъж обемът на багажника се намалява до най-простото си устройство: 160 литра със седалки на място, срещу 708 литра при 5-местната версия.
Dacia Jogger още модел 2021 има много технологии: автоматично аварийно спиране, откриване на слепи зони, камера за заден ход, круиз контрол, старт на хълм. И накрая, на покрива има модулни пръти, които можете да оставите в режим „релса“ или да ги завъртите, за да монтирате например покривна кутия.
Вярно с репутацията на марката, Dacia Jogger ще се предлага на много ниска цена: под 15 000 евро! Поръчките ще бъдат отворени от ноември 2021 г. Ограничена серия „Extreme“ е със специфични джанти и много боядисани в черно детайли (покривни пръти, колела, огледала и т.н.), стикери и червени шевове вътре.