Архив

Китайският GAC Aion V се зарежда за 8 минути

Предвижда се Aion V 6C да има пробег от 1000 км според стандарта NEDCgac-aion-v-min

Източник: electrive.com

Китайският производител на автомобили GAC планира да пусне Aion V с графенова батерия през септември. В демонстрация се казва, че колата е управлявала процеса на зареждане от нула до 80 процента за осем минути. GAC Aion демонстрира своята свръхбърза технология за зареждане в две версии, 3C и 6C.

Според CN EV Post, използвайки „6C“ версията на Aion, 35,1 кВтч се вливат в батерията на e-SUV само за четири минути по време на демонстрация в края на юли. Смята се, че процесът на зареждане до 80 % отнема обещаните осем минути. При ниво на зареждане от 80 % беше приложена мощност на зареждане от 481 кВт.

GAC намеква за C-степента в обозначението на модела, която показва максималната мощност на зареждане по отношение на енергийното съдържание на батерията. Предвижда се Aion V 6C да има пробег от 1000 километра според стандарта NEDC.

Версията „3C“ има стандартен пробег от 500 километра и се казва, че зареждането до 80 процента отнема 18 минути. Допълнителни данни за батерията, използвана във версията „3C“, не са разкрити. Така че не е ясно дали това също е графенова батерия или по -конвенционална клетъчна химия. С пробег от 500 километра и 18-минутно време за зареждане, тази версия е наравно с Hyundai Ioniq 5 и Kia EV6, които управляват това с конвенционалните литиево-йонни батерии без графен.

GAC Aion V вече е на пазара от 2020 г. и досега се предлага с три размера на батерията. Очаква се тези версии да бъдат заменени с новите варианти от септември.

Разликата с графеновите батерии се крие в анода, където вместо обичайния графит се използва графен. За разлика от графита, графенът се състои само от един въглероден слой и следователно е с дебелина само на един въглероден атом. През февруари GAC обяви пробив с графеновата батерия и също така постави началото на серийните модели за септември.