Архив

Renault представя новия изцяло електрически Mégane

Първият електрически автомобил на платформата CMF EV на Renaultlive-photos-of-renault-megane-e-tech-from-iaa-2021 (3)

Източник: renault.com

Renault представи изцяло електрическия Mégane на IAA. Компактният автомобил с пълното име Mégane E-TECH Electric ще се продава в два варианта на задвижване и с две опции за батерии. Като първият електрически автомобил на платформата CMF EV на Renault, той бележи началото на ново поколение превозни средства за френската компания.

С E-Mégane, Renault иска да се утвърди като най-добро в областта на достъпната електрическа мобилност, подходяща за ежедневна употреба. В IAA Mobility в Мюнхен компанията не е скъпа със суперлативи: Електрическият Mégane има най -тънката батерия на пазара и най -големия информационен дисплей в класа на компактните автомобили. Французите също обещават пробег от 470 километра според WLTP, възможност за зареждане двупосочно и вграждане на новия модел в цялостна екосистема. Renault обяви стартиране на продажбите през март 2022 г., като записванията за поръчки ще бъдат отворени през февруари. Обявени са версии както за частни, така и за бизнес клиенти.

live-photos-of-renault-megane-e-tech-from-iaa-2021 (2)Mégane E-TECH Electric ще се предлага в два варианта на задвижване с 96 или 160 кВт и 205 или 300 Нм. И двата трифазни синхронни двигателя са нови разработки от алианса Renault-Nissan-Mitsubishi. Според Renault, електронните двигатели тежат само 145 килограма, включително скоростната кутия („10 % по-малко от сегашния двигател, използван в Zoe“). Говори се, че най-добрият двигател на E-Mégane ускорява от 0 до 100 км в час за 7,4 секунди. Renault дава максимална скорост от 160 км в час.

Батерията, инсталирана в долната част, е от LG Energy Solution. Тя се основава на химията на NMC и има енергийно съдържание от 40 кВтч за диапазон от 300 километра или 60 кВтч за до 470 километра. Батерията с мощност 40 кВтч се състои от осем модула с по 24 клетки, които са разпределени в един слой. Батерията от 60 кВтч се състои от дванадесет модула с по 24 клетки, разпределени в два слоя. И в двата случая размерите на батерията остават непроменени: С височина само единадесет сантиметра (на 1,96 метра дължина и 1,45 метра ширина), се казва, че е „най -тънката батерия на пазара“, както бе споменато в началото. Освен това, според производителя, тя има енергийна плътност от 600 Втч/л, 20 % по -висока от Zoe.

Системата за възстановяване на енергия се основава на два основни компонента: Класическото възстановяване работи чрез четиристепенна система. В допълнение, Renault заявява, че както батерията, така и електрическият двигател са с течно охлаждане и отгоре е изградена система за топлопроводимост, която използва излишната топлина за отопление на купето. И: електрическият Mégane трябва да разполага с „още по -ефективна термопомпа“.

За разлика от случаите, когато плановете за електрическия Mégane бяха представени през октомври 2020 г., сега има и пълни данни за производителността на зареждане на модела. Вграденото в автомобила зарядно устройство позволява или 7,4 кВт, или по избор до 22 кВт AC зареждане, аналогично на Zoe – и по този начин повече от повечето конкуренти. В зависимост от версията, превозното средство може да се зарежда и бързо (130 кВт DC мощност на зареждане). С последната стойност E-Mégane може да зарежда енергия за 300 километра според WLTP за 30 минути.

Интересни са и размерите на новия Mégane, станал възможен от новата платформа на алианса Renault-Nissan-Mitsubishi: тойlive-photos-of-renault-megane-e-tech-from-iaa-2021 (1) трябва да предлага вътрешното пространство на конвенционален компактен автомобил, но отвън да е по-малък от преди. На 4,21 метра колата всъщност е с около 15 сантиметра по -къса от сегашния модел двигател с вътрешно горене. Междуосието обаче е 2,70 метра. На 1,5 метра електрическият компакт е само малко по-висок от сегашния Mégane с двигател с вътрешно горене, въпреки батерията в пода на автомобила.

Архитектурата на CMF EV, която е специално проектирана за електрически автомобили, също се очаква да покаже силните си страни по отношение на управляемостта. Платформата е съчетана с нова система за директно усилване на волана. Тя също така разполага с многолентов заден мост, който се използва за първи път и е предназначен да допринесе за по-прецизно управление на колелата. Между другото, колелата са изрично разположени далеч отвън, за да създадат място за батерията и интериора.

Mégane E-TECH Electric е първият модел, носещ преработеното лого на Renault. Динамичната архитектура се отразява преди всичко в очертания капак и издигащата се линия на прозореца, която отново се издига над арката на задните колела, което води до масивна задна част със сравнително ниско задно стъкло. Решетката на радиатора е до голяма степен затворена. Дръжките на вратите са интегрирани в каросерията и се отварят автоматично, когато шофьорът се приближи. E-Mégane също така разполага с LED матрични фарове и неортодоксална дневна светлина, която се навива до отворите за всмукване на въздух в предната престилка, значително оформяйки лицето на автомобила. В зависимост от оборудването се добавят 18- или 20-инчови джанти.

Renault описва акцента в интериора като OpenR Display, „най -големият информационен екран в компактен клас модел“, инсталиран за първи път в едно от своите производствени превозни средства. Екранът под формата на хоризонтална „L“ е част от по-високото ниво на оборудване и съчетава цифров инструментален клъстер в пейзажен формат с данни за шофиране и портретен формат мултимедиен монитор.

Капаците на седалките са изработени от рециклирани материали, в зависимост от оборудването. По принцип Renault заявява, че общо 27 килограма от видимите и невидимите части в автомобила са направени от рециклирана пластмаса. 95 % от превозното средство може да бъде рециклирано в края на жизнения му цикъл, според производителя.

Отделно от това се казва, че моделът има многобройни отделения за съхранение. Според производителя интериорът предлага до 30 литра място за съхранение. Обемът на багажника е 440 литра, който „може да се използва без ограничения благодарение на правоъгълната форма на товарното отделение“, както подчертава Renault. Товароносимостта може да бъде допълнително увеличена чрез сгъване на разделената задна седалка от 1/3 до 2/3. Компанията не дава конкретна цифра тук. И докато се занимаваме с транспортирането на превозното средство. Renault заявява, че електрическият Mégane се предлага както с багажник на покрива, така и с теглич, и че моделът може да тегли до 900 кг („ремарке със спирачка, в зависимост от версията“).

live-photos-of-renault-megane-e-tech-from-iaa-2021Да погледнем към инфотейнмънта и безопасността на новия електрически автомобил. Мултимедийна система, разработена с Google, наречена OpenR Link (с Android Automotive OS), осигурява интеграция на смартфон с Android Auto и Apple CarPlay и позволява създаването на лични потребителски профили. Системата включва и „Google Assistant“ като виртуален асистент, който реагира на гласови команди.

Освен това потребителите разполагат с 26 асистиращи системи, обхващащи темите за шофиране, паркиране и обща безопасност. Те включват адаптивен круиз контрол, stop & go и предупреждение за напускане на лентата.

Mégane E-TECH Electric ще се произвежда в завода в Douai в Северна Франция. Според Renault заводът трябва да се превърне в най -големия и конкурентоспособен център за конструиране на електрически превозни средства в Европа с годишно производство от 400 000 превозни средства до 2025 г.

Шест цвята на каросерията ще бъдат налични за електрическия компактен автомобил, когато стартира през пролетта: Rafale Grey, Schist Grey, Midnight Blue, Flame Red, Diamond Black и Glacier White. В горната част покривът, стълбовете и капачките на страничните огледала могат да бъдат боядисани в сиво шиферно, диамантено черно или бяло ледниково при поискване.

Renault все още не е обявила цената на Mégane E-TECH Electric.