Архив

Silk-FAW подготвя хибриден автомобил S9 с мощност 1400 к.с.

Производството ще започне през 2023 г. в нов завод в Северна ИталияSilk FAW S9 web

S9 има максимална скорост от 400 км в час

МИЛАНО – Американско-китайският стартъп Silk-FAW показа своята S9 plug-in хибридна хиперкар концепция на Миланската седмица на дизайна през 2021 г.

Автомобилният производител ще започне производството на автомобила в началото на 2023 г. в нов завод близо до италианския град Реджо Емилия.

Очаква се строителните работи да започнат до края на годината.

Silk-FAW S9 има новоразработен plug-in хибриден задвижващ механизъм със средно монтиран бензинов двигател, поддържан от електродвигател и още два електродвигателя на предната ос, по един за всяко предно колело.

Двигателят е 4.0-литров V-8 агрегат с 838 к. с. (905 к. с., комбиниран с мотора). Двата допълнителни 195-киловат електродвигателя увеличават мощността до 1400 к. с. S9 е със задвижване на всички колела и има 8-степенна скоростна кутия.

Плъгинният хибрид използва 800-волтова система, а чистият електрически обхват е около 20 километра (12,4 мили), което е достатъчно добро за извършване на кратки пътувания до центъра на града, каза говорител на Silk-FAW пред Automotive News Europe.

S9 има максимална скорост от 400 км в час и ускорява от 0 до 100 км в час за 1,9 секунди, от 0 до 200 км в час за 6,0 секунди и от 0 до 300 км в час за по-малко от 11 секунди, каза Silk-FAW.

„Тази огромна мощност ще се управлява от най-съвременните електронни контроли. Имаме усъвършенствана система за векторизиране на въртящия момент, работеща със заден електронен диференциал“, заявиха от компанията. „Двигателят също отговаря на стандартите Euro 7“, каза Роберто Федели, главен технологичен директор на автомобилния производител и бивш технически директор на Ferrari, по време на презентацията в Милано.

Моделът, показан в Милано, не е готов за производство версия, но е близък по дизайн и съдържание с крайния модел, каза Silk-FAW пред ANE.

Автомобилът е проектиран от бившия стилист на Volkswagen Group, Уолтър Де Силва, който е шеф на дизайна на Silk-FAW.

„S9 има дълга опашка, тъй като трябва да достига много високи скорости. Въпреки това успяхме да постигнем елегантни пропорции, които следват принципа на чистотата на дизайна“, каза Де Силва.

„В зависимост от избрания режим на шофиране, водачът ще има достъп до специфични функции. Когато сте на пистата, не е необходимо да имате оформление като това, предназначено за градско шофиране“, добави той.

Очаква се хибридът Silk-FAW S9 да струва около 2 милиона евро (2,4 милиона долара), като се противопоставя на други хибридни хибридни автомобили като Aston Martin Valhalla, McLaren Speedtail и Mercedes AMG Project One.

Общото производство на S9 се очаква да бъде около 400 бройки за три години.

„Този модел е нашият технологичен манифест. Моделите ни, които идват в бъдеще, ще имат някои от технологиите от S9“, каза Федели.

S9 ще бъде единственият plug-in хибриден модел в гамата Silk-FAW. Всички следващи модели ще бъдат изцяло електрически.

Silk-FAW планира също да изгради гамата S7 в Италия, която може да включва SUV, купе и в крайна сметка кабриолет.

По -малките гами S5 и S3 ще бъдат построени в Китай в Чанчун, където се намира седалището на FAW, но автомобилите ще се продават в световен мащаб.

Silk-FAW инвестира първоначални 1 милиард евро (1,2 милиарда долара) за разработване на S9 и S7, както и за изграждане на най-съвременна производствена база и център за научноизследователска и развойна дейност в Реджо Емилия.

Строителните работи се очаква да започнат до края на годината, а комплексът от 320 000 квадратни метра ще включва и малка тестова писта.