На 18 септември, на пл. „Батемеберг“ Софийският авто ретро клуб проведе Есенният авто ретро салон
Площадът беше препълнен до дупка от автомобилите на любителите на ретрото. Столичани се събраха да погледат и се докоснат до реликвите и минали години. Представени бях модели на най-разнообразни марки и държави.
За феновете на автото и на сайта – малко снимки с текстове:
Този рядък американски Packard на Любомир Николов,
е модел 1940-а.
Две години го реставрира,
след като го внася в България от Тексас.
Има мотор 4000 кубика,
8 редови цилиндъра, 110 к.с.
Рядък Mercedes-Benz от началото на миналия век…
Рядък за България автомобил – британски Singer.
Тъй като над 50 години живея срещу британското посолство им познавам автомобилите и са ми любими.
Дори съм започнал книга „Британската автомобилна индустрия“…
Този Triumph е на Иван Кесов от Пловдив.
Автомобилът е купен в чужбина, възстановен е от Тодор Деляков.
2000 кубика, модел 1949 г. 68 к. с.
Собственикът има хотел в Пловдив.
Автомобилът е печелил много награди.
Това BMW 700 е на Лъчезар Лазаров.
Направени са 9130. Производство 1960 г.
Това е моделът, с който Херберт Кванд вади компанията
от състояние на фалит и я спасява от продажба.
Лъчезар е реставрирал автомобила 12 години.
Мощност 40 к.с. Два цилиндъра, боксер.
Въздушно охлаждане.
…не липсваше и скъпо оригинално Ferrari Testarosa….
Ранен модел на Peugeot в отлично състояние.
Това е Java Velorex.
Производство 1966 г., модел 16-250,
26 к.с., произведен в 15 000 бр., специално за военноинвалидите от Втората световна война.
Собственик – Митко Тодоров.
Специално за Вас: Васко Кръпката: „Обичайте хубавата музика…“.
И – гурото на ретрото, и почетен председател на Софийския ретро клуб – Маргарит Карабуров, създател през 1989 на БАК „Ретро“…Моя милост е съосновател и идеен подбудител с една статия в „Авто Мото Свят“ от онова време…
Отлично възстановен Rolls от края на миналия век.
Уникален Москвич кабрио в перфектен вид.
Това е първата реплика на А110, произведена от Валери Манджуков и посветена именно на покойния бачо Илия Чубриков. Така за втори път именно се възражда чрез гаража на Вальо Манджуков производството на Alpine А110 у нас.