Irizar произвежда LNG автобус за дълги разстояния с пробег над 1000 км
В допълнение към обхват до 1000 км, автобусът намалява емисиите на CO2 с 25%, емисиите на NOx с 85%
Irizar е произвел модел вагон i4 с течен природен газ (LNG) с пробег над 1000 километра (621 мили) за междуградски или къси разстояния. Тази опция е допълнение към гамата от технологии и устойчиви горива, които Irizar предлага в момента, включително електрически автобуси, дизелови автобуси, биогорива, природен газ, HVO, хибрид, биогориво и B100. .
Първото превозно средство, оборудвано с тази технология, е клас II i4 модел Irizar. Това е универсален автобус, който е подходящ за градове, пътнически линии, училищен или фирмен транспорт и случайна употреба.
L версията на Irizar i4 е с дължина 12,2 метра, има двойна централна врата с вграден PRM, произведен от Masats и е построен върху шаси от биогориво Scania 320 EB 4X2 E6D LNG с 9-литров двигател с мощност 320 к. с.
Разполага с два цилиндрични криогенни (-162º C) резервоара, разположени надлъжно от двете страни на централната зона за багаж на автобуса, която е напълно водонепроницаема и изолирана от зоната за пътници. Те имат капацитет на газ от 704 литра и тежат 830 кг, когато са напълно пълни.
Те отговарят на регламент R66.02, а компонентите и инсталацията отговарят на всички протоколи за безопасност съгласно правило 110.
В допълнение към обхват до 1000 км, автобусът намалява емисиите на CO2 с 25%, емисиите на NOx с 85% и замърсяването с частици с 96%, свеждайки до минимум критериите на емисиите на замърсители, които влияят върху здравето.
Освен че осигуряват по -добри топлинни характеристики от дизеловите, нивата на шума също се намаляват с 50%. Доколкото експлоатационните разходи (TCO) се изчисляват, те могат да бъдат с до 30% по -ниски в зависимост от разликата в разходите за природен газ и дизелово гориво. Разходите за поддръжка остават подобни на конвенционалните дизелови автомобили.
Гамата от LNG превозни средства от Irizar включва моделите i4, i6S и i6 Irizar. През септември Irizar i4 ще се предлага и с новото шаси Scania NBG 9I Euro6E 340 конски сили. През 2022 г. тази технология ще бъде разширена до моделите Irizar i6 и i6S за крайградски маршрути на средни и дълги разстояния с ново поколение 410 конски сили 131 NBG шаси с дължина от 12 до 15 метра.
В сравнение с CNG (сгъстен природен газ), LNG заема по -малко място (600 пъти по-малко), има енергийна плътност с 1,4 по -голяма и цялата система тежи по -малко.