Архив

Daimler се присъединява към Stellantis като партньор в европейското предприятие ACC

Компанията Automotive Cells ще доставя на Mercedes технология за батерии

Bloomberg

БЕРЛИН-Mercedes-Benz на Daimler ще вземе 33 % дял от производителя на акумулаторни клетки Automotive Cells Company

Mercedes електрифицира гамата си с автомобили като EQE, представени този месец на автосалона в Мюнхен.

Mercedes електрифицира гамата си с автомобили като EQE, представени този месец на автосалона в Мюнхен.

(ACC), заедно с първоначалните основатели на проекта Stellantis и TotalEnergies.

Целта на партньорството е да се разработят клетки и модули на батерии и „да се гарантира, че Европа ще остане в основата на автомобилната индустрия – дори и в ерата на електричеството“, заяви изпълнителният директор на Daimler Ола Келениус в изявление тези дни.

ACC ще доставя на Mercedes-Benz технология за батерии от средата на десетилетието, каза Daimler.

Като част от сделката догодина Daimler ще инвестира средно трицифрена сума в евро в проекта. Автомобилният производител заяви, че общата му инвестиция се очаква да остане под 1 милиард евро (1,2 милиарда долара).

ACC, който също е получил 1,3 милиарда евро във френско и германско финансиране, е планиран да изисква седем милиарда евро в собствен капитал, дълг и субсидии, за да достигне желания капацитет от 120 гигаватчаса до края на десетилетието.

Mercedes ще стане равноправен акционер на ACC, заедно със Stellantis и TotalEnergies.

Daimler ще държи две от шестте места на надзорния съвет за производителя на батерии. Компаниите ще работят заедно върху развитието на технологиите за батерии, включително аноди с висок силиций и твърди батерии.

Ходът на Daimler идва на фона на поредица от дейности и сделки в цялата индустрия, за да се осигури достатъчно снабдяване с батерии с нарастващото търсене. В Европа електромобилите представляват 17 % от продажбите през първото полугодие.

Daimler обяви целта си през юли да стане „изцяло електрическа“ до 2030 г. Компанията планира осем гигафабрики, включително една в САЩ и четири в Европа със съществуващи партньори и един нов неназован партньор, с капацитет най-малко 200 ГВтч.

Въпреки че европейските производители на автомобили сглобяват батерии за електрически автомобили, производството на акумулаторни клетки – основни градивни елементи за батерии – е доминирано от азиатски компании.

„Заедно с ACC ще разработваме и ефективно произвеждаме акумулаторни клетки и модули в Европа – съобразени със специфичните изисквания на Mercedes-Benz“, каза Калениус. „Това ново партньорство ни позволява да осигурим доставки, да се възползваме от икономиите.“

ACC стартира през септември 2020 г. като съвместно предприятие между TotalEnergies и Stellantis, което притежава марките Peugeot, Citroen и Opel, както и Fiat и Chrysler.

ACC вече има връзки с Германия: инвестиция от 2 милиарда евро в завод за акумулаторни клетки в Кайзерслаутерн, който трябва да започне производство през 2025 г.

Първата фабрика на ACC, в Дуврин, Северна Франция, е планирано да започне производство през 2023 г.

ACC планира да разшири мрежата си в Европа, каза Daimler.

Ходът на Daimler следва намаляването на индустриалното партньорство с алианса Renault-Nissan. Renault и Nissan продадоха своите дялове в Daimler по -рано тази година, за да помогнат за финансирането на техните усилия за обрат.