Архив

Паниката при закупуване източва британските бензинови помпи в кризата с горивото за Brexit

Транспортният министър Шапс каза, че най -важното е хората да продължават да пълнят колите си, както обикновено и, както,  когато нормално биха го правили, тогава няма да има опашки и няма да има недостиг

До две трети от независимите бензиностанции във Великобритания са пресъхнали.

До две трети от независимите бензиностанции във Великобритания са пресъхнали.

The Sydney Morning Herald

Reuters

Брайтън: Хиляди британски бензиностанции изсъхнаха, тъй като шофьорите се опитаха да заредят, след като недостигът на водачи на камиони след Брекзит прекъсна подаването на гориво.

Асоциацията на търговците на бензин, която представлява почти 5500 независими търговски обекта, заяви, че около две трети от членовете й съобщават, че са разпродали горивото си, а останалите „частично изсъхнали и скоро ще свършат“. BP заяви, че близо една трета от британските му бензиностанции са свършили двата основни вида гориво.

Председателят на асоциацията Брайън Мадърсън заяви, че недостигът е резултат от „паническото купуване, чисто и просто“.

До две трети от независимите бензиностанции във Великобритания са пресъхнали.

Паническото купуване принуди правителството да спре законите за конкуренцията, за да позволи на фирмите да работят заедно, за да облекчат недостига, докато The Guardian съобщава, че премиерът Борис Джонсън обмисля да призове армията да достави гориво на помпите.

Шофьорите в цялата страна се наредиха на опашка, някои за часове, за да напълнят гориво, след като петролните компании съобщиха, че недостигът на водачи причинява транспортни проблеми от рафинериите до гарите.

BP, която експлоатира 1200 бензиностанции във Великобритания, заяви в изявление: При интензивното търсене, наблюдавано през последните два дни, ние изчисляваме, че около 30 % от пунктовете за зареждане в тази мрежа понастоящем нямат нито един от основните класове гориво.

„Работим за възможно най -бързото снабдяване.“

Паниката с горивата идва, когато Великобритания е изправена пред няколко кризи: международен скок в цените на газа, който принуждава енергийните компании да излязат от бизнеса; свързан недостиг на въглероден диоксид, който заплашва да наруши производството на месо; и недостиг на шофьори на камиони, който прави хаос с търговците на дребно и оставя някои рафтове голи.

Англо-холандската петролна група Shell заяви, че също е наблюдавала повишено търсене на гориво.

Министърът на транспорта на Обединеното кралство Грант Шапс заяви, че недостигът се дължи единствено на покупка с паника.

Министърът на транспорта на Обединеното кралство Грант Шапс заяви, че недостигът се дължи единствено на покупка с паника.

Министърът на транспорта на Обединеното кралство Грант Шапс заяви, че недостигът се дължи единствено на паник-купуването.

В отговор бизнес министърът Кваси Квартенг заяви, че спира законите за конкуренцията, за да позволи на фирмите да споделят информация и да координират отговора си.

„Тази стъпка ще позволи на правителството да работи конструктивно с производители на горива, доставчици, превозвачи и търговци на дребно, за да гарантира, че прекъсванията са сведени до минимум, доколкото е възможно“, се казва в изявление на бизнес отдела.

Транспортният министър Грант Шапс по -рано призова за спокойствие, като заяви, че недостигът е чисто причинен от паническото купуване и че ситуацията в крайна сметка ще се реши сама, тъй като горивото не може да се складира.

„Има много гориво, няма недостиг на гориво в страната“, каза Шапс пред Sky News.

„Така че най -важното е всъщност хората да продължават както обикновено и да пълнят колите си, когато нормално биха правили, тогава няма да имате опашки и няма да имате недостиг и на помпата.“

По-рано Шапс заяви, че недостигът на шофьори на камиони се дължи на това, че COVID-19 нарушава процеса на квалификация.

Други възлагат вината върху Brexit и лошите условия на труд.

Правителството обяви в неделя план за издаване на временни визи за 5000 чуждестранни шофьори на камиони.

Но бизнес лидерите предупредиха, че планът на правителството е краткосрочно решение и няма да реши остър недостиг на работна ръка, който рискува големи смущения извън доставките на гориво, включително за търговците на дребно в навечерието на Коледа.

Товарната криза доведе до недостиг на основни стоки по рафтовете на супермаркетите във Великобритания.

Товарната криза доведе до недостиг на основни стоки по рафтовете на супермаркетите във Великобритания.

Товарната криза доведе до недостиг на основни стоки по рафтовете на супермаркетите във Великобритания.

Шапс нарече паниката заради горивото „производствена ситуация“ и обвини за това асоциацията на превозвачи.

„Те отчаяно искат повече европейски шофьори да подбиват британските заплати“, каза той.

Лидерът на опозиционната Лейбъристка партия Кейр Стармер, изказвайки се на годишната конференция на своята партия в Южна Англия, заяви, че министрите не са успели да планират недостиг на работна ръка след гласуването за Brexit през 2016 г. и призова за по-голяма временна визова схема.