Архив

Eli Electric Vehicles стартира производството на Zero

Електрическият лек автомобил беше показан за първи път на CES 2017eli-electric-vehicles-zero-2021-01-min

Източници: techcrunch.com, eli.world (технически спецификации)

Според съобщение в медиите, стартиращият Eli Electric Vehicles е започнал производството на своя Zero, електрически лек автомобил от клас L6e, представен за първи път като концепция на CES 2017.

Производственият партньор ще бъде базиран в Китай и продажбите ще започнат през следващите седмици, първоначално в малки количества в 13 европейски страни, според Techcrunch. Началната цена трябва да бъде 11 999 щатски долара (приблизително 10 230 евро). В САЩ посочените цени са преди данъци.

Електрическият лек автомобил беше показан за първи път на CES 2017. По това време все още се говореше за максимална скорост от 40 км в час. Обсегът трябваше да бъде до 100 километра. Преди почти година стартирането се върна с актуализация. Направили са някои подобрения в Eli Zero, които трябва да направят възможно електрическата кола да бъде одобрена за движение по пътищата в САЩ и ЕС. Производителят обаче не предостави по-конкретна информация за техническите данни по онова време.

Електрическият лек автомобил Eli Zero е с дължина 2250 мм, ширина 1380 мм и височина 1588 мм. Междуосието е 1600 мм. Има място за общо двама души. Товарният обем е 160 литра. Задвижването се осигурява от електродвигател с номинална мощност 4 кВт, която трябва да позволява максимална скорост от 45 км  в час. Eli Zero ще се предлага в редица модели. Eli Zero ще се предлага с батерия 5,8 кВтч и батерия 8 кВтч. Предполага се, че последният ще бъде достатъчен за обхват съответно до 80 километра и 110 километра. Ако батерията е празна, тя може да се презареди в домакински контакт в рамките на 2,5 часа или 3,5 часа.

Наскоро Eli стартира кампания за събиране на средства чрез платформата StartEngine. До момента са събрани малко над 236 000 щатски долара, които ще бъдат използвани за финансиране на производството, наред с други неща. По-рано Eli е събрал около 1,4 милиона щатски долара на платформата на StartEngine и над 6,5 милиона щатски долара.

Докато Eli Electric Vehicles е базиран в Лос Анджелис, неговият производствен партньор е в Китай, каза производителят. „Геополитическото напрежение“ е една от причините първоначално стартирането да се фокусира върху европейския пазар. В допълнение, различните закони в отделните щати биха затруднили получаването на пътна книжка за превозно средство от този клас.

В Европа, от друга страна, това е много по -лесно. „В много европейски градове, например в Париж, сега те имат много строго законово ограничение на скоростта от 30 километра в час (19 мили в час) и мисля, че виждаме, че това е тенденция в европейските градове като Виена и Амстердам“ каза Маркус Ли, главен изпълнителен директор и основател на Eli. За разпространение стартирането разчита на KSR Group, която планира първо да пренесе автомобила в Австрия, Германия и Швейцария. След това ще последват и други европейски държави.