Tesla ще построи 300 000-то превозно средство в Китай досега т. г.
Беше заявено, че Gigafactory 3 в Шанхай има годишен капацитет повече от 450 000
По twitter.com чрез reuters.com (Шанхай), tesla.com, cleantechnica.com, techcrunch.com, electrek.co.
Gigafactory на Tesla в Шанхай очевидно ще произведе своята 300 000 -та електрическа кола тази година. Предстоящото годишно общо събрание на калифорнийския производител на електрически автомобили също ще се проведе в строящото се производство в Тексас. Датата: 7 октомври.
В доклад на Reuters се казва, че Tesla иска да достигне кумулативна цифра от 300 000 автомобила в Китай тази година до края на септември. Това съвпада с новината, че в сряда 29-и – т. е. днес – , ще има пресконференция за представители на медиите в завода в Шанхай, за да станат свидетели на завършването на 300 000-то превозно средство тази година. Датата е оповестена от наблюдател на Tesla в Twitter.
Tesla вече беше заявил, че Gigafactory 3 в Шанхай има годишен капацитет от 450 000+ вместо 450 000 в годишния си доклад, когато публикува своите данни за второто тримесечие. Компанията също така обяви, че производството е завършило прехода си към „първичен център за износ на превозни средства“. Това означава, че европейското търсене, наред с други неща, в момента се обслужва оттам. Цифрата от 450 000+ означава също, че Tesla ще трябва да увеличи производството отново през четвъртото тримесечие.
Междувременно Tesla планира следващото си виртуално общо събрание за 7 октомври – в новата си фабрика в Тексас, според официално съобщение. Изборът на място подхранва слуховете, че началото на производството на Model Y може да бъде обявено на срещата.
В годишния си отчет за второто тримесечие Tesla заяви, че планира да стартира Texas Gigafactory тази година. Буквално се казва: „Вярваме, че оставаме на път да изградим първите си превозни средства от модел Y в Берлин и Остин през 2021 г.“ Но „Скоростта на съответното нарастване на производството ще бъде повлияна от успешното въвеждане на много нови продукти и производствени технологии, текущите предизвикателства във веригата на доставки и регионалните одобрения“.
Междувременно изграждането на друго производствено предприятие на Tesla привлича вниманието – и то в Латроп, Калифорния. Там компанията започна изграждането на „мегафабрика“ за стационарно съхранение на батерии. Тази новина е интересна на фона на съображението, че това може да донесе облекчение за Gigafactory в Невада в бъдеще, където в момента се произвеждат както батерии за електрически автомобили, така и стационарно съхранение.