400 мили пробег за електрически британски роудстър
Британските превозни средства позволяват да се погледне в бъдещето
Източник: greencarreports.com
На събитие миналата седмица, фокусирано върху иновациите с ниски въглеродни емисии и горивни клетки, консорциум от четирима доставчици заедно разкри Aura, напълно електрически спортен автомобил, който съчетава поредица от идеи, които може да сочат към бъдещето, в което автомобилопроизводителите поставят по-висок приоритет за намаляване на теглото в EV.
Финансиран от Службата за превозни средства с нулеви емисии на Обединеното кралство, като част от така наречената мрежа за нишови превозни средства, проектът имаше за цел да създаде ефективен, лек спортен автомобил с ниски емисии с фокус на устойчивост – всичко това за по-малко от година, на фона на пандемията.
Показан на изложението CENEX-LCV на полигон Millbrook-същата седмица, когато Lotus разкри собствената си лека платформа за бъдещ електрически спортен автомобил – Aura е със задно задвижване, но с мотора отпред. Разполага с два 44-кВтч акумулаторни комплекта, като единият е в отделението за двигателя, а другият към средната задна част на автомобила, разположен ниско за баланс и идеално разпределение на теглото.
Управлението на батерията се осъществява чрез Spark EV и използва гуми с ниско съпротивление при търкаляне Potenza, а проектът твърди, че може да измине до 400 мили с едно зареждане.
Aura има много гладък, ниско поставен дизайн, направен от Astheimer Design, с използване на изчислителна динамика на флуида при финализиране на формата. Роудстърът е в стила на класическите британски роудстъри, съчетан с ефективност с голям пробег. Неговите доста сплескани страни и места на колелата, ни напомнят за тези, използвани във Volkswagen XL1 и Honda Insight. Формата е важна за намаляване на съпротивлението.
Както е показано, Aura няма покрив, въпреки че се твърди, че превозното средство е напълно легално.
Дисплеят на водача в центъра на волана, от Conjure, работи с Android Automotive OS и поддържа ниво, докато водачът управлява. Той работи заедно с централен 10-инчов сензорен екран.
Производството на панелите за тяло с композитни влакна от BAMD Composites помага за намаляване на общата маса, а интериорът е подравнен с устойчива веганска кожа.
Участващите компании всъщност не разкриват какво е собственото тегло на Aura или как се представя – вероятно защото това ще зависи толкова много от производствените данни. Засега Aura е нещо повече от концепция, но като напълно управляем прототип, няма планове за нейното производство.