Спомняте ли си накланящата се електрическа триколка на BMW?
Една компания за електрически велосипеди всъщност вече я прави
Източник: electrek.co
По-рано това лято BMW представи интересен електрически товарен мотор, известен като Dynamic Cargo Concept. Той използва платформа с три колела и нов механизъм за накланяне, за да направи по-стабилна триколката за товари.
Тогава BMW заявиха, че нямат планове да произвеждат дизайна, а вместо това търсят партньор, който да комерсиализира концепцията. Минаха няколко месеца и изглежда, че BMW е намерил този партньор в германската компания за велосипеди Cube.
Cube обяви този месец, че са лицензирали дизайна на BMW и компанията за велосипеди сега показва своята версия на накланящия се електрически товарен триколесен.
Оригиналният дизайн на BMW включваше по -голямо предно колело и две по -малки задни колела, поставени от двете страни на модулна задна товарна зона. Типичните педали в стил велосипед задействат електрическия мотор, за да осигурят помощ при задвижване.
Товарната зона е проектирана да побира различни товарни приставки за пренасяне на различни предмети, от пакети до деца.
Докато повечето делта триколки (триколки с двете колела отзад, вместо отпред) страдат от нестабилност при завои, BMW проектира Dynamic Cargo да се накланя на завои. Рамката се завърта точно пред задните колела и товарната секция, което означава, че ездачът и предното колело могат да се накланят на завои като конвенционален велосипед.
Cube прие тази идея и се зае с нея, превръщайки рендерите на BMW в истински е-мотор e-trike.
Има ограничение за това колко бързо може да поеме завой превозното средство или колко рязко може да се обърне дори при по-ниски скорости. Това е факт, който е известен на всеки, който някога е завивал твърде бързо на типична триколка и е имал чувството, че ще бъде изхвърлен отстрани – или още по-лошо, е усетил, че вътрешното колело се повдига.
BMW и Cube смятат, че концепцията e-trike на Dynamic Cargo решава този проблем завинаги, обяснявайки:
„Иновативният дизайн позволява на предната част на Concept Dynamic Cargo да се навежда естествено през ъглите, докато задната част, превозваща товара, остава изправена. Резултатът е естествено усещане при шофиране, лесно управление, супер стабилност и плавно каране за всичко, което носите. ”
Задната част на триколката също е проектирана да изпълнява редица различни задачи, ориентирани към комунални услуги.
Пазаруването на хранителни стоки често е едно от ключовите съображения за товарни велосипеди, предлагайки алтернатива на багажника на кола за пътувания до местния пазар. Но превозвачите за деца и други изисквания за товар са еднакво важни за много ездачи, а Cube показва как задното товарно легло може да бъде преобразувано за различни задачи за товар.
Младежът, седнал отзад, може да не се възползва от механизма на накланяне, тъй като товарът остава здраво до момента, но поне по-ниският център на тежестта на задния товар означава, че може да се движи в ъгъл с по-високи скорости от пилота за изправено месо отпред.
Cube все още се отнася към e-trike като концепция и не е обявил кога може да види производството. Но формулировката на сайта на Cube казва: „Това е концептуален мотор, чието серийно производство все още не е завършено“.
Все още няма дума за ценообразуване, но не очаквайте това да бъде в колоната за бюджет. Нито BMW, нито Cube са известни с евтини автомобили, така че не очакваме това ново пътуване да бъде по-различно.