VW Commercial Vehicles стартира предсерийно производство на T7 PHEV
Multivan – за първи път на платформата MQB на VW Group, която всъщност е за модели леки автомобили
Източник: vwn-presse.de
Първите производствени превозни средства на новия Multivan, представени през юни, слязоха от производствената линия на Volkswagen Commercial Vehicles. Това е първият път, когато Multivan с plug-in хибрид е произведен в завода в Хановер.
Както бе съобщено, новият Multivan се базира за първи път на платформата MQB на VW Group, която всъщност е предназначена за модели леки автомобили. Превключването към MQB улеснява Multivan T7 да приеме задвижването PHEV и многобройни помощници от моделите леки автомобили.
Платформата за леки автомобили не позволява такъв висок полезен товар, който се изисква от Transporter или преобразуването на кемпер в Калифорния. Следователно T6.1 за тези приложения – без PHEV – ще остане в диапазона. T7, от друга страна, ще бъде насочен към частни клиенти. Когато изцяло електрическият ID. Buzz се добавя, така VW ще предложи три различни микробуса в петметровия клас.
Интегрирането на новия Multivan в производствените процеси и създаването на нови производствени мощности се осъществиха успоредно с текущото производство в завода. „Това беше предизвикателна задача за всички нас на обекта, която беше изпълнена буквално“, казва Йозеф Баумерт, член на борда за производство и логистика във VWN. Въпреки предизвикателствата, породени от пандемията от Корона и понякога затрудненото предлагане на части, серийното производство на новия Multivan сега започна по план.
Реконструкцията на основния завод на VWN обаче не е завършена с производството на моделите MQB – в момента тече подготовка за производството на ID.
В допълнение към търговските превозни средства, заводът на VWN в Хановер също се подготвя за производството на други електрически модели от други марки на Групата. Производството на напълно електрически премиум модели за други марки от групата се планира от 2025 г., както потвърждават VW Commercial Vehicles в настоящото съобщение. Не се споменават обаче модели.
Според различни доклади въпросният модел е електрическият седан, който Audi разработва под името на проекта „Landjet“. Издънки за Porsche или Bentley също могат да бъдат изградени в Хановер.