Архив

BMW закръгля 2-ра серия Active Tourer с 2 PHEV

Двата плъгин хибрида, които ще последват няколко месеца след пускането на пазара, са технически коренноbmw-2er-active-tourer-phev-2021-06-min преработени

Източник: carscoops.com

BMW представи второто поколение на 2 -та серия Active Tourer. Той ще бъде пуснат на пазара през февруари 2022 г., първоначално като двигател с вътрешно горене, а през лятото на 2022 г. гамата ще бъде разширена, за да включва два хибридни варианта с добавка.

Дълго време не беше сигурно, че 2 -рата серия Active Tourer ще получи наследник. В много доклади се казваше, че комбито на BMW ще бъде прекратено. Тъй като базираната в Мюнхен компания е продала 420 000 бройки от първото поколение от 2014 г. насам, ще има ново издание – но само за по-малкия 2-ра серия Active Tourer, по-големият 2-ра серия Gran Tourer наистина ще бъде прекратен.

За да компенсира прекратяването на Gran Tourer, Active Tourer ще бъде малко по-дълъг. С бъдеща дължина от 4,39 метра обаче той остава в компактния сегмент. В зависимост от двигателя (и пространството, необходимо за хибридизацията), капацитетът на багажника е между 406 и 470 литра-със сгънати облегалки на задните седалки, максималният е 1455 литра, в приставния хибрид – 1370 литра. В предшественика той е бил от 400 до 1350 литра. Задната седалка в серия 2 Active Tourer може да се премества с до 13 сантиметра.

bmw-2er-active-tourer-phev-2021-03-min-888x444Двата плъгин хибрида, които ще последват няколко месеца след пускането на пазара, все още използват познатото оформление на трансмисията, но са технически коренно преработени. BMW 225e xDrive вече има системна мощност от 180 кВт вместо предишните 165 кВт. Трицилиндровият бензинов двигател продължава да произвежда 100 кВт, но електрическият мотор, инсталиран отзад, увеличава номиналната си мощност от 65 на 80 кВт.

230e xDrive със системна мощност от 240 кВт е нова – тази версия ще поеме топ модела от серията. Тук двигателят с вътрешно горене произвежда 110 кВт, електромоторът – 130 кВт. И двете версии на PHEV използват изтощена батерия, поставена в дъното около изпускателния канал. Енергийното съдържание е 16,3 кВтч бруто, от което 14,9 кВтч трябва да се използва-което би трябвало да позволява електронен обхват до 80 километра според предварителните стойности на WLTP. BMW дава на двата силови агрегата разход WLTP съответно 1,1-1,4 литра и 17,9-20,0 кВтч/100 км.

Батерията ще продължи да се зарежда изключително с променлив ток, опция за DC зареждане не се планира. Мощността на зареждане е до 7,4 кВт (вместо предишните 3,7 кВт), което трябва да позволи пълен процес на зареждане от 0 до 100 % за по -малко от 2:30 часа. В прессъобщението обаче BMW не уточнява дали 7,4 кВт се зареждат в еднофазен или двуфазен режим – ако измененото регулиране на натоварването се прилага за еднофазно зареждане, мощността на зареждане намалява и времето за зареждане се увеличава.

Досега моделите PHEV използваха електронни задвижвания от четвърто поколение, но според BMW, новата серия 2 Active Tourer има пето поколение електродвигател – т.е. синхронна машина с токово възбуждане, която не изисква редкоземни материали. Същата технология се използва и в BEV моделите iX3, i4 и iX. Активният Tourer от 2 серия също използва най-новото поколение батерийни клетки.

Не само силовите агрегати, но и интериорният дизайн на новата серия 2 Active Tourer е вдъхновен от големия iX. Въпреки че има непрекъсната централна конзола, подреждането на горния, плаващ елемент с лоста за превключване на предавките силно напомня на големия водещ SUV. Извитият дисплей и операционната система BMW OS 8 (и свързаната с това липса на физически превключватели за климатика) също са познати в основните си характеристики от iX. За функции като head-up дисплея обаче, серията 2 Active Tourer трябва да се справи с по-простото и по-евтино решение с малък спомагателен стъклен панел.

Външно ванът следва тенденцията към значително по-голяма радиаторна решетка, но все още е разпознаваем като наследник на предишната серия модели. Отзад дизайнът е разработен само минимално. И двете версии на PHEV могат да бъдат поръчани с ремарке, максималният капацитет на теглене (със спирачка) е 1400 килограма.

BMW все още не е обявил цените за 225e xDrive и 230e xDrive.