Архив

Prius от следващо поколение може да получи ДВГ на водород

Съобщава се, че Toyota обмисля водороден двигател с вътрешно горене за следващото поколение Prius, като част от своя plug-in хибриден силов агрегат.

Преди няколко седмици Forbes съобщи, че Toyota се готви да представи Prius от пето поколение в края на 2022 г. Това2021-toyota-prius-2020-edition-1 вероятно ще бъде газово-електрически хибрид, но се предполага, че втори вариант, идващ през 2023 г., ще комбинира водороден двигател с вътрешно горене. с електродвигатели.

По-скорошен доклад на Best Car Web също говори за водороден Prius PHEV, но твърди, че няма да се появи в производствена форма преди 2025 г.

За разлика от силовите агрегати с водородни горивни клетки, като този, използван на Toyota Mirai, преобразуването на двигател с вътрешно горене от бензин във водород е далеч по -малко сложно – дори ако се комбинира с батерия и няколко електродвигателя.

Новата технология-все още в ранен етап на развитие – беше тествана в модифицирана Corolla на 24-часово състезание през юни миналата година и въпреки че колата прекара много време с различни проблеми, тя успя да завърши състезанието .

Прототипът е базиран на 1,6-литров трицилиндров двигател с турбокомпресор, открит на Toyota GR Yaris, с редица модификации, позволяващи му да използва сгъстен водород като гориво, и добавянето на четири резервоара с въглеродни влакна, разположени отзад.

Toyota казва, че двигателят е по-отзивчив, тъй като изгарянето на водород става по -бързо от бензина. По този начин колата запазва по-голямата част от характеристиките на автомобилите с двигател ICE, но се справя без емисии на CO2 (излъчва само NOx поради маслото).

От пристигането си през 1997 г. Toyota Prius е пионер в хибридната технология. Сега обаче, когато изцяло електрическите превозни средства се превръщат в новата норма, тя трябва да намери друг начин да се отличи на претъпкания пазар, като същевременно запази своя екологичен характер.

3f6e2932-2020-toyota-prius-08През последните години Toyota се опитва усилено да намери нова роля за Prius в електрифицираната си гама. Продажбите на някога популярния модел намаляват и изглежда, че наличието на ефективен хибриден силов агрегат и аеродинамично оформена каросерия не е достатъчно за привличане на нови купувачи.

Като даде на предстоящото пето поколение Prius двигател с изгаряне на водород и запази електрическите двигатели, Toyota може би е намерила гениален начин да продължи своето наследство. В края на краищата, той все още ще бъде хибрид, като същевременно ще подобри значително своята ефективност и екологично чисти идентификационни данни. Единственият важен въпрос тук е да се подобри водородната инфраструктура, така че водачите да могат да зареждат гориво на повече места.