Prius от следващо поколение може да получи ДВГ на водород
Съобщава се, че Toyota обмисля водороден двигател с вътрешно горене за следващото поколение Prius, като част от своя plug-in хибриден силов агрегат.
Преди няколко седмици Forbes съобщи, че Toyota се готви да представи Prius от пето поколение в края на 2022 г. Това вероятно ще бъде газово-електрически хибрид, но се предполага, че втори вариант, идващ през 2023 г., ще комбинира водороден двигател с вътрешно горене. с електродвигатели.
По-скорошен доклад на Best Car Web също говори за водороден Prius PHEV, но твърди, че няма да се появи в производствена форма преди 2025 г.
За разлика от силовите агрегати с водородни горивни клетки, като този, използван на Toyota Mirai, преобразуването на двигател с вътрешно горене от бензин във водород е далеч по -малко сложно – дори ако се комбинира с батерия и няколко електродвигателя.
Новата технология-все още в ранен етап на развитие – беше тествана в модифицирана Corolla на 24-часово състезание през юни миналата година и въпреки че колата прекара много време с различни проблеми, тя успя да завърши състезанието .
Прототипът е базиран на 1,6-литров трицилиндров двигател с турбокомпресор, открит на Toyota GR Yaris, с редица модификации, позволяващи му да използва сгъстен водород като гориво, и добавянето на четири резервоара с въглеродни влакна, разположени отзад.
Toyota казва, че двигателят е по-отзивчив, тъй като изгарянето на водород става по -бързо от бензина. По този начин колата запазва по-голямата част от характеристиките на автомобилите с двигател ICE, но се справя без емисии на CO2 (излъчва само NOx поради маслото).
От пристигането си през 1997 г. Toyota Prius е пионер в хибридната технология. Сега обаче, когато изцяло електрическите превозни средства се превръщат в новата норма, тя трябва да намери друг начин да се отличи на претъпкания пазар, като същевременно запази своя екологичен характер.
През последните години Toyota се опитва усилено да намери нова роля за Prius в електрифицираната си гама. Продажбите на някога популярния модел намаляват и изглежда, че наличието на ефективен хибриден силов агрегат и аеродинамично оформена каросерия не е достатъчно за привличане на нови купувачи.
Като даде на предстоящото пето поколение Prius двигател с изгаряне на водород и запази електрическите двигатели, Toyota може би е намерила гениален начин да продължи своето наследство. В края на краищата, той все още ще бъде хибрид, като същевременно ще подобри значително своята ефективност и екологично чисти идентификационни данни. Единственият важен въпрос тук е да се подобри водородната инфраструктура, така че водачите да могат да зареждат гориво на повече места.