Архив

Словашкият Voltia ще прави електрически ванове през 2022 г.

Ще бъдат на базата на платформа Stellantis

Компанията за преработка на електрически превозни средства Voltia обяви пускането на пет нови модела електрически XL

Voltia Opel Vivaro-e 2021

Voltia Opel Vivaro-e 2021

ван. Новите 11-кубикови фургони са базирани на платформата Stellantis за автомобили Peugeot, Citroën, Opel, Vauxhall и Toyota.

Това са моделите на микробусите, базирани на платформата EMP2, които се предлагат като Citroën ë-Jumpy, Peugeot e-Expert, Opel/Vauxhall Vivaro-e и Toyota Proace Electric. Електрическият двигател, който няма да се сменя по време на преобразуването на Voltia, има мощност от 100 кВт.

Както при известните модели Voltia, базирани на Nissan e-NV 200, преобразуванията на словашкия специалист засягат само каросерията, по-специално товарното отделение. Докато моделите Stellantis и Toyota се предлагат в три дължини на автомобила (4,60 метра, 4,95 метра и 5,30 метра), Voltia използва само 5,30-метровата версия.

Общата дължина и междуосието остават същите, конверсията е горе-долу версия с висок покрив на познатия Transporter. С други думи, товарното отделение все още е дълго 2,86 метра и широко 1,65 метра на нивото на земята. Въпреки това, Voltia повдига покрива на товарното отделение с 80 сантиметра до дори 2,20 метра и разширява товарното отделение отпред над пътническата кабина – като тук получава още 90 сантиметра дължина. Двойната врата в задната част на микробуса е висока 1.85 метра след преобразуването.

С всичко това Voltia определя новия обем на натоварване от единадесет кубични метра. При стандартната тапицерия е възможен товарен обем от 6,6 кубически метра в моделите, в късата версия е дори само 4,6 кубически метра. Voltia посочва полезния товар от 800 до 1000 килограма, което е с 275 килограма по-малко от стандартната версия, дължаща се на каросерията.

Voltia ще предлага и двата известни размера на батерията, т.е. съхранение на енергия с 50 или 75 кВтч. При втория се очаква да позволи до 330 километра пробег според WLTP без каросерията с висок покрив, голямото товарно пространство с допълнителното си тегло и повишеното въздушно съпротивление отнема около 50 километра обхват: Voltia определя обхват от 280 километра за големите и 190 километра за малката батерия.

voltia-opel-vivaro-e-2021-05-min-888x444За зареждане с променлив ток Voltia ще предложи както зарядно устройство от 7,4 кВт, така и трифазно бордово зарядно устройство с мощност 11 кВт. Известно е, че капацитетът на DC зареждане е 100 кВт – така малката батерия се зарежда на 80 % за около 30 минути, докато за голямата батерия са необходими 45 минути.

В кабината превозните средства имат три седалки – ако двете пътнически седалки са сгънати, особено дълги предмети могат да се транспортират през заключващ се люк в преградната стена. Инсталирани са и помощници като система за предупреждение за напускане на лентата и круиз контрол.

Версията на Voltia на Transporter ще бъде налична през следващата година. Първоначално производството ще се извършва в Словакия, по -късно и във Великобритания, Франция и Германия. Новите модели допълват настоящите модели на Voltia с обеми от 6, 8 и 10 кубически метра.

Voltia все още не споменава цените. Компанията обещава само, че превозните средства трябва да имат най-ниските разходи.

voltia.com