Архив

Продажбите в Германия намаляват с 35% през октомври

Но електромобилите продължават да нарастват

Продажбите на Tesla в Германия се повишиха, откакто започна продажбите на Model Y

Tesla беше най-големият победител миналия месец, тъй като продажбите на производителя на електромобили скочиха с 483%, на сн. Tesla Model Y

Tesla беше най-големият победител миналия месец, тъй като продажбите на производителя на електромобили скочиха с 483%, на сн. Tesla Model Y

ФРАНКФУРТ – Tesla беше най-добрият победител в продажбите в Германия миналия месец, тъй като традиционните конкуренти, включително Mercedes-Benz и Audi, отбелязаха спад в търсенето поради продължаващия недостиг на микрочипове.

Общите регистрации за месеца са паднали с 35 процента до 178 683, според данни на моторния орган на KBA.

Обемът на Tesla нарасна с 483 процента, тъй като електрическите автомобили продължиха да печелят пазарен дял на най-големия пазар на автомобили в Европа. Регистрациите на автомобилния производител нараснаха до 1469.

Tesla се възползва от износа на своя кросоувър Model Y от Китай за Европа, който започна през август. Компанията планира да строи EV в Германия в завода си близо до Берлин.

Марката за електромобили на Volvo, Polestar, също се възползва от бума на автомобилите с батерии в Германия с увеличение от 85 процента в регистрациите.

Общите продажби на EV нараснаха с 32 процента, което доведе до 17,1 пазарен дял за месеца.

Регистрациите на Plug-in хибридни устройства спаднаха с 4,5%, което води до 13,3% дял.

Продажбите на дизелови двигатели са спаднали с 57 процента за дял от 17,3 процента, докато бензиновите автомобили паднаха с 44 процента, за да станат 36,2 процента.

Продажбите на марката Volkswagen спаднаха с 40 процента през октомври. Премиум марката Audi падна с 58 процента. Skoda се понижи с 55 процента, докато обемът на Porsche спадна с 0,8 процента.

Mercedes-Benz падна с 45 процента, докато Ford и Toyota паднаха с 40 процента.

Сред марките Stellantis Citroen падна с 38 процента, Opel с 28 процента, Fiat с 20 процента и Peugeot с 16 процента.

BMW падна с 16 процента.

Обемът на Hyundai спадна с 23 процента, докато Kia спадна със 7,1 процента.

Другите победители за месеца включват Mitsubishi, чиито регистрации нараснаха с 5,9%, Jeep с 4,5% и DS Automobiles, които нараснаха с 1,1%

Продажбите както на частни, така и на бизнес клиенти са спаднали с 35%, което дава пазарен дял съответно от 61,8% и 38,1%.

Общите регистрации през октомври са намалели с 5,2 процента до 2,2 милиона.