Продажбите в Германия намаляват с 35% през октомври
Но електромобилите продължават да нарастват
Продажбите на Tesla в Германия се повишиха, откакто започна продажбите на Model Y
ФРАНКФУРТ – Tesla беше най-добрият победител в продажбите в Германия миналия месец, тъй като традиционните конкуренти, включително Mercedes-Benz и Audi, отбелязаха спад в търсенето поради продължаващия недостиг на микрочипове.
Общите регистрации за месеца са паднали с 35 процента до 178 683, според данни на моторния орган на KBA.
Обемът на Tesla нарасна с 483 процента, тъй като електрическите автомобили продължиха да печелят пазарен дял на най-големия пазар на автомобили в Европа. Регистрациите на автомобилния производител нараснаха до 1469.
Tesla се възползва от износа на своя кросоувър Model Y от Китай за Европа, който започна през август. Компанията планира да строи EV в Германия в завода си близо до Берлин.
Марката за електромобили на Volvo, Polestar, също се възползва от бума на автомобилите с батерии в Германия с увеличение от 85 процента в регистрациите.
Общите продажби на EV нараснаха с 32 процента, което доведе до 17,1 пазарен дял за месеца.
Регистрациите на Plug-in хибридни устройства спаднаха с 4,5%, което води до 13,3% дял.
Продажбите на дизелови двигатели са спаднали с 57 процента за дял от 17,3 процента, докато бензиновите автомобили паднаха с 44 процента, за да станат 36,2 процента.
Продажбите на марката Volkswagen спаднаха с 40 процента през октомври. Премиум марката Audi падна с 58 процента. Skoda се понижи с 55 процента, докато обемът на Porsche спадна с 0,8 процента.
Mercedes-Benz падна с 45 процента, докато Ford и Toyota паднаха с 40 процента.
Сред марките Stellantis Citroen падна с 38 процента, Opel с 28 процента, Fiat с 20 процента и Peugeot с 16 процента.
BMW падна с 16 процента.
Обемът на Hyundai спадна с 23 процента, докато Kia спадна със 7,1 процента.
Другите победители за месеца включват Mitsubishi, чиито регистрации нараснаха с 5,9%, Jeep с 4,5% и DS Automobiles, които нараснаха с 1,1%
Продажбите както на частни, така и на бизнес клиенти са спаднали с 35%, което дава пазарен дял съответно от 61,8% и 38,1%.
Общите регистрации през октомври са намалели с 5,2 процента до 2,2 милиона.