Архив

VW стартира предсерийно производство на ID.4 в Емден

Производителността на завода беше обект на много дискусии във Volkswagen през последните седмициvw-emden-halle-20

volkswagen-newsroom.com (на немски)

Преобразуването на обекта Емден в първия завод за електрически автомобили в Долна Саксония е на път, според VW. Първите предсерийни автомобили на ID.4 вече се произвеждат в каросерийния цех, бояджийския цех и скоро в сглобяването. Серийното производство е планирано да започне през пролетта на 2022 г.

Както е известно, окончателното решение за производство на MEB превозни средства в Емден от 2022 г. нататък беше взето през лятото на 2019 г. Преработката започна през юли 2020 г. – успоредно с производството на Passat. През май VW обяви, че работата по преобразуването все още е по график.

Според Кристиан Волмер, член на управителния съвет за производство и логистика на марката Volkswagen, началото на предсерийното производство – и предстоящото начало на серийното производство – имат за цел да подпомогнат бързото нарастване на електрическата мобилност чрез стратегията „Ускоряване“. „За тази цел постепенно обновяваме глобалната производствена мрежа на Volkswagen – в Китай, САЩ и Германия“, казва Волмер. „В Емден ние демонстрираме опита на Volkswagen в оптималното привеждане в съответствие на съществуващите заводи с новите изисквания чрез комбиниране на съществуващи съоръжения и структури на зелено.

„От съществено значение“ за това е значително повишената производителност, продължава Волмер. Производителността на завода беше обект на много дискусии във Volkswagen през последните седмици, последно на срещата на работническия съвет във Волфсбург. Главният изпълнителен директор на VW Хърбърт Диес, който наскоро разкритикува по-специално основния завод, заяви на срещата на завода, че VW се нуждае от около 30 часа, за да произведе MEB автомобил в Цвикау – докато Tesla произвежда автомобил за десет часа. Колко време ще отнеме производството на ID.4 в Emden не става ясно от текущото съобщение.

Първо ще бъде строен ID.4 в Емден, последван от още два модела MEB от 2023 г. – седан с размер Passat и придружаващото го комби. Според VW дотогава ще бъдат изградени общо шест допълнителни производствени халета и логистични сгради на фабриката от 4 300 000 квадратни метра.

складовете за големи и малки части ще бъдат напълно автоматизирани.

VW заявява, че всички от приблизително 8000 служители на обекта ще бъдат обучени за електромобилност. Общо около 400 служители бяха в първия завод на MEB в Цвикау, за да се учат от опита, натрупан там по време на стартирането на производството. През лятото все още се казваше, че 200 служители от завода в Емден ще се прехвърлят в Цвикау до края на годината.