Архив

VW планира нова фабрика за електромобили в Германия, за да противодейства на Tesla

Заводът ще създаде водещ модел със силно автоматизирани функции за шофиране; не е оповестена оценка на разходите

Bloomberg и Reuters

ФРАНКФУРТ – Volkswagen планира да построи нова модерна фабрика близо до глобалната си централа във Волфсбург,

Глобалната централа на VW във Волфсбург. Нова фабрика за електромобили наблизо би била по-малко сложна от преоборудването на съществуващите операции, каза шефът на марката на VW Ралф Брандстатер.

Глобалната централа на VW във Волфсбург. Нова фабрика за електромобили наблизо би била по-малко сложна от преоборудването на съществуващите операции, каза шефът на марката на VW Ралф Брандщатер.

Германия, за да отговори на наближаването на откриването на гигафабриката на Tesla близо до Берлин.

Заводът ще строи водеща изцяло електрическа кола с кодово име „Trinity“, предназначена да запълни технологичната пропаст с Tesla и да предизвика конкурентите с високо автоматизирани функции за шофиране.

Фабриката ще произвежда около 250 000 автомобила годишно и откриването й ще бъде по-малко сложно от преоборудването на съществуващите операции, каза пред репортери във Волфсбург във вторник шефът на марката VW Ралф Брандщатер.

Окончателното решение може да бъде взето следващия месец, когато ключовите заинтересовани страни прегледат петгодишните разходни планове на групата.

VW заяви, че се стреми към производствено време от 10 часа на автомобил за модела Trinity, подобно на това колко време ще отнеме на Tesla, за да сглоби Model 3 в първата си европейска фабрика в Грюнхайде близо до Берлин.

Изграждането на изцяло нов завод е алтернатива на адаптирането на съществуващия завод във Волфсбург за производство за модела Trinity.

VW не предостави оценка на разходите за фабриката, която все още изисква одобрение от надзорния съвет на автомобилния производител.

Скицата на Trinity на VW показва елегантен фастбек с четири врати.

Разговорите за това как да се запази Волфсбург конкурентоспособен при преминаването към електрически превозни средства доведе до нарастване на напрежението между главния изпълнителен директор на VW Group Хърбърт Диес и влиятелните лидери на труда на компанията. Миналата седмица Диес призова работниците да се подготвят за по-бързи реформи, за да бъдат в крак с Tesla, тъй като лидерът на електрическите автомобили увеличава производството си с новия си завод  извън Берлин следващата година.

Диес предупреди, че Tesla бързо подобрява качеството и може радикално да намали времето за производство до само 10 часа на автомобил в завода в Грюнхайде. Основната фабрика за електрически автомобили на VW в Цвикау, Източна Германия, се нуждае от повече от 30 часа на превозно средство, което трябва да бъде намалено до 20 часа следващата година, според Диес.

Брандщатер каза, че VW се насочва към около 10 или 12 часа на превозно средство, както и чрез намаляване на опциите за превозни средства за купувачите.

Нова фабрика ще предложи по-ефективна логистика и ще причини по-малко смущения при производството на моделите Golf и Tiguan в сегашния завод във Волфсбург, каза той.

Марката VW ще изгради наследниците на двата модела с голям обем във Волфсбург и планира да добави седемместен SUV. Две от четирите съществуващи поточни линии на Волфсбург могат да преминат към производство на електрически автомобили около 2027 г., каза Брандщатер.

Ключови заинтересовани страни одобриха проекта Trinity миналата година за изграждане на първия автомобил с голям обем на VW върху нови стандартизирани основи, които обхващат цялата продуктова гама на групата. Автомобилът ще има и нов софтуерен пакет за така нареченото ниво 4 високо автоматизирано шофиране.