Daimler Truck и TotalEnergies ще разработват водородна екосистема за транспортиране в Европа
TotalEnergies до 2030 г. ще управлява пряко или косвено до 150 станции за зареждане с водород в Германия, Холандия, Белгия, Люксембург и Франция
Daimler Truck ще доставя камиони с водородни горивни клетки на своите клиенти в Холандия, Белгия, Люксембург и Франция до 2025 г.
Daimler Truck AG и TotalEnergies подписаха споразумение за съвместния си ангажимент за декарбонизация на автомобилния товарен превоз в Европейския съюз. Партньорите ще си сътрудничат в разработването на екосистеми за тежкотоварни камиони, работещи с водород, с намерението да демонстрират привлекателността и ефективността на камионите, задвижвани от чист водород, и амбицията да играят водеща роля в стартирането на въвеждането на водородната инфраструктура за транспорт. Сътрудничеството включва снабдяване с водород и логистика, разпределяне на водород в бензиностанциите, разработване на камиони на базата на водород, създаване на клиентска база, както и други области.
По-специално, TotalEnergies има амбицията до 2030 г. да управлява пряко или косвено до 150 станции за зареждане с водород в Германия, Холандия, Белгия, Люксембург и Франция.
Като част от сътрудничеството, Daimler Truck също ще доставя камиони с водородни горивни клетки на своите клиенти в Холандия, Белгия, Люксембург и Франция до 2025 г. Производителят на камиони ще подкрепя своите клиенти, за да гарантира лесна работа и високо конкурентно време на работа.
За да разработят тези проекти и да установят транспортирането на водородна основа като жизнеспособна опция, двете компании искат съвместно да проучат начините за намаляване на общата цена на операциите на камиони с водород, в съответствие с общия си подход за съвместна работа с органи по регулаторната рамка в Европейския съюз.
Daimler Truck и TotalEnergies са членове на консорциума H2Accelerate. Двете компании остават изцяло ангажирани да работят с консорциума, ключово средство за подкрепа на внедряването на транспорт, задвижван с водород, в Европа през следващото десетилетие.
Daimler Truck има амбицията да предлага само нови превозни средства, които са неутрални по отношение на CO2 при движение („от резервоар до колело“) в Европа, Северна Америка и Япония до 2039 г. Компанията е фокусирана върху двете CO2-неутрални технологии: батерии и водород горивни клетки. В момента производителят на камиони тества нов подобрен прототип на своя камион Mercedes-Benz GenH2 по обществени пътища в Германия. Очаква се първият серийно произведен камион GenH2 да бъде предаден на клиентите през 2027 г.
Daimler Truck явно предпочита течния водород. В това състояние енергийният носител има много по-висока енергийна плътност спрямо обема от газообразния водород. В резултат на това резервоарите на камион с горивни клетки, използващ течен водород, са много по-малки и, поради по-ниското налягане, значително по-леки. Това дава на камионите повече товарно пространство и по-висок полезен товар. В същото време може да се превозва повече водород, което значително увеличава обхвата на камионите. Това ще направи серийната версия на GenH2 Truck, подобно на конвенционалните дизелови камиони, подходяща за многодневен, труден за планиране транспорт на дълги разстояния и където ежедневната мощност на енергия е висока.
TotalEnergies е глобална мултиенергийна компания, която произвежда и предлага на пазара енергия в световен мащаб: петрол и биогорива, природен газ и зелени газове, възобновяеми източници и електричество. TotalEnergies проучва производството на чист водород – син или зелен – произведен чрез въглеродно-неутрални процеси, от природен газ с улавяне и съхранение на въглерод или на базата на периодично възобновяема електроенергия.
В продължение на няколко години компанията работи върху разработването на конкретни случаи на употреба за декарбонизация на промишлени процеси, както и в мобилността и газа.