Архив

Повече за напълно електрическия EQB на Mercedes

Със 7-местна опция, се присъединява към премиум компактния сегмент

Производният  от GLB има задвижване на четирите колела; конкурентите включват предложения от Volvo, Audi, Genesis

Mercedes EQB има различна предна част от GLB, от който произлиза изцяло електрическият SUV21C0685_021 (1)

Mercedes-Benz пусна пълни подробности за EQB, напълно електрически компактен SUV с опция за седем места, който ще бъде пуснат в Европа в началото на следващата година.

EQB беше представен на автомобилното изложение в Шанхай през април. Той е част от изцяло електрическата гама на EQ на Mercedes, която включва и модел на брат и сестра, компактния кросоувър EQA; луксозният седан EQS (лансиран тази година), големият седан EQE и среден седан EQC.

Mercedes не е публикувал цени за EQB. GLB започва от около 40 000 евро (46 000 долара) в Германия, като най-добрият AMG със задвижване на четирите колела е 57 000 евро.

EQB се предлага стандартно с пет седалки, с опционален трети ред, който е предназначен за по-малки пътници, казва Mercedes. Вторият ред също може да се измести напред с до 140 мм, за да осигури повече място за пътниците от третия ред.

Mercedes казва, че опцията със седем места ще даде предимство на EQB сред компактните SUV. GLB има и трети ред по избор.

Дори ако повечето купувачи на GLB рядко използват третия ред, „седемте седалки са нещо наистина специално в този клас“, каза Мариус Филип, продуктов мениджър за компактни автомобили в Mercedes, в съобщение за новини неотдавнна.

Интериорът с два 10,5-инчови екрана е почти идентичен с този на GLB, но има различни материали за избор.

Потенциалните конкуренти включват Volvo XC40 Recharge, Audi Q4 e-tron, Genesis GV60 и дори Volkswagen ID4. BMW планира да пусне iX1, версия на X1, следващата година, според докладите.

EQB се отличава с различен дизайн отпред и отзад от GLB. Без изпускателна тръба, задната част е по-тънка и включва регистрационната табела, която е точно под задното стъкло на GLB. Той има светлинна лента с пълна ширина, а не отделни задни светлини.

Предната част е по-аеродинамична и интегрира фаровете и решетката в едно цяло, а долните въздуховоди са по-големи, отколкото при GLB. Колелата също са по-аеродинамични.

Разликите в интериора са минимални, с няколко нови възможности за избор на материали, включително облицовка от розово злато на вентилационните отвори.

Първо ще се предлагат два модела, и двата със задвижване на четирите колела: EQB 300 4MATIC, с мощност от 168 киловата; и EQB 350 4MATIC, с 215 кВт. Основният задвижващ двигател е отпред, като електрическите оси захранват задните колела, когато е необходимо.

EBQ 300 ускорява от 0-100 км в час за 8 секунди, докато на EQB 350 са необходими 6,2 секунди, за да достигне 100 км в час. Mercedes казва, че пробегът по цикъла WLTP е 419 км и за двата модела.

И двата имат батерия от 66,5 киловатчаса, като се планират модели с по-дълъг обхват. Времето за зареждане от 10 процента до 80 процента на станция от 100 кВт е 32 минути, казва Mercedes.

Бъдещият избор ще включва модели с предно задвижване.

Има четири режима за рекуперация на енергия, които могат да се управляват с лостчета на волана. В допълнение, вграденият „треньор за шофиране“, наречен ECO Assist, дава сигнали за увеличаване на обхвата.

Mercedes предлага на купувачите безплатна година на зареждане на станции в мрежата на Mercedes Me, която включва 250 000 обществени станции в Европа.

EQB е първото напълно електрическо превозно средство, произведено във фабриката на Mercedes в Кечкемет, Унгария, след инвестиция от над 100 милиона евро там.

Той също ще бъде строен и в Пекин за китайския пазар.