Архив

Porsche добавя флагмански модел над Cayenne

Новото превозно средство ще пристигне през втората половина на десетилетието, вероятно с три реда седалки.

АТЛАНТА — Porsche отново е настроен да прокара границите на това, което определя с марката си.

Porsche – известен със спортни автомобили и напоследък със спортни джипове – разработва нов модел, който е по-голям, по-дълъг и по-широк от Cayenne, на снимката, най-големият модел на марката в момента.

Porsche – известен със спортни автомобили и напоследък със спортни джипове – разработва нов модел, който е по-голям, по-дълъг и по-широк от Cayenne, на снимката, най-големият модел на марката в момента.

Компанията – известна със своите спортни автомобили и напоследък със спортни кросоувъри – разработва превозно средство, което е по-голямо, по-дълго и по-широко от средноразмерния кросоувър Cayenne, най-големия модел на марката в момента, според американски дилъри, на които беше показано изображение на превозно средство на среща тук миналата седмица.

„Това е нов стил на превозно средство, което е отчасти седан, отчасти кросоувър“, каза един търговец, описвайки го като имащ „ефектен“ дизайн.

Говорител на Porsche Cars North America каза, че компанията няма да коментира или спекулира с конкретни бъдещи модели, но той каза, че автомобилният производител е станал „много отворен в споделянето на идеи в рамките на инициатива – Porsche Unseen – повечето от които не успяват отвъд етапа на идеите“, но служат като вдъхновение.

„Благодарни сме за такова творчество в нашия бизнес, тъй като непрекъснато проучваме нови възможности и къде може да се конкурираме в бъдеще“, каза говорителят. „Дали те отиват по-далеч от изобразяването и идеите, за да стигнат до етапа на производство – да не говорим как ще бъдат захранвани или конфигурирани – не е решено.“

Новото превозно средство се очаква да пристигне през втората половина на десетилетието и може да предлага три реда седалки – за пръв път за Porsche.

„Много не прилича на Porsche“, каза друг търговец, запознат с превозното средство. „Има плосък дизайн на задната част; не е нещо като Macan и Cayenne.“

Въпреки че Porsche не разкрива подробности за задвижването на автомобила, търговците очакват той да бъде plug-in хибрид при пускането на пазара. Може да последва превозно средство, захранвано от батерии.

Новият модел може да бъде свързан с водещо електрическо превозно средство, което Volkswagen Group разработва за Audi, Porsche и Bentley в Германия.

Това превозно средство с кодово име Landjet ще излезе от нова производствена линия във фабриката на VW Group в Хановер, Германия, съобщи Handelsblatt в края на миналата година.

Триредовото седемместно превозно средство се разработва от Audi като част от проекта Artemis за създаване и внедряване на нови технологии за електрически и високо автоматизирани автомобили от VW Group.

Очаква се Landjet да предлага пробег от 404 мили. Не е ясно дали серийният Landjet ще бъде седан, полезен автомобил или комбинация от двете, според доклада.

Добавянето на превозвач на хора под марката Porsche е насочено пряко към привличане на по-млади клиенти.

Средната възраст на собствениците на автомобили Porsche е 60, в сравнение с 38 за собствениците на кросоувъри на марката, според проучването на AutoPacific за 2021 г. за удовлетвореността от нови превозни средства.

„Настоящото портфолио от кросоувър SUV на Porsche може да побере само малки семейства, тъй като и Macan, и Cayenne са двуредови модели“, каза анализаторът на AutoPacific Ед Ким. „Чрез добавянето на триредов модел собствениците на кросоувър SUV на Porsche вече няма да трябва да напускат марката, тъй като семействата им нарастват.“

Това също е приятно място на пазара в полудялата от леки камиони Америка.

Продажбите в САЩ на големи премиум превозни средства – кросоувъри (22% нагоре през третото тримесечие) и SUV (36%) – далеч изпревариха общия пазарен ръст от 13% през третото тримесечие на тази година.

Въпреки че добавянето на триредово Porsche може да звучи като кощунство за ентусиастите на марката, Porsche показа, че не се страхува да захвърли традицията настрана, когато види пазарна възможност.

Той разпозна потенциала на SUV и кросоувърите в началото на 2000-те и пусна на пазара Cayenne през 2002 г., последван от компактния кросоувър Macan през 2013 г. Автомобилите за универсални превозни средства сега са лидерите по обем на Porsche.

На срещата дилърите също бяха информирани за стратегията на Porsche за преминаване от двигатели с вътрешно горене към изцяло електрически гама. Автомобилният производител очаква през 2030 г. захранваните от батерии и плъгин хибриди да представляват повече от 80% от доставките по целия свят.