SAIC-GM пуска още един електрически микромобил
Новият Nano EV допълва Hongguang Mini EV, който вече е много успешен в Китай
По cnevpost.com, gasgoo.com, gm.com
Китайското съвместно предприятие на SAIC и General Motors пусна още един електрически микроавтомобил под марката Wuling. Новият Nano EV допълва Hongguang Mini EV, който вече е много успешен в Китай.
Wuling Hongguang Mini EV е едно от най-продаваните електрически превозни средства в Китай и моделът е водещ в статистиката от месеци. Въпреки това, Nano EV не е предполагаемата топ версия на Hongguang Mini EV, за която се говореше през септември. По това време се спекулираше за версия с 30 кВт мощност, 26 кВтч капацитет на батерията и удължено междуосие до 2,01 метра.
Новият Nano EV превъзхожда мощността и обхвата на Mini EV, но се предлага с още по-късо междуосие. Nano EV е дълъг 2,50 метра, широк 1,53 метра и равен на 1,62 метра – с междуосие от 1,60 метра. Mini EV, от друга страна, е дълъг 2,92 метра с междуосие от 1,94 метра – ширината и височината са почти еднакви и за двата модела.
Радиусът на завиване (а не кръгът на завиване, имайте предвид) е даден от компанията като 3,8 метра, което би трябвало да го направи идеален за пътуване в града. Независимо от това, Nano EV не се ограничава до употреба в града, поне в маркетинга: това е модел, който отговаря на „нуждите на днешното независимо младо поколение и двойки, които обичат да пътуват“, казва GM.
Задвижването се осигурява от 24 кВт постоянно възбуден синхронен двигател, максималният въртящ момент е 85 Нм. Компанията не уточнява размера на батерията в съобщението, но се казва, че обхватът на NEDC е 305 километра. Според доклад на “Gasgoo”, това е LFP батерия. С опционално зарядно устройство с мощност 6,6 кВт се казва, че автомобилът може да се зареди за 4,5 часа; явно няма опция за DC зарядно.
Nano EV ще се предлага в три версии на цени между 49 800 и 59 800 юана (еквивалентът на около 6300 до 8300 евро). В замяна малката електрическа кола има множество функции, като нагревател на батерията и приложение за смартфон, което може да се използва, наред с други неща, за предварително кондициониране на батерията. Има и задни сензори за паркиране, ESP и система за следене на налягането в гумите.