Архив

Mercedes пуска EQS 350 в Германия

С началото на поръчката има не само официалното обозначение на модела EQS 350, но и техническите данни

Източници: mercedes-benz.de, insideevs.de, mercedes-benz.co.uk

Mercedes EQS вече може да бъде поръчан и в Германия като базов модел за под 100 000 евро. След вариантите EQS 450+ иmercedes-benz-eqs-2021-22-min EQS 580 4MATIC с голямата батерия от 108 кВтч, които се предлагат за поръчка от август, сега идва EQS 350 с 90 кВтч батерия, която се предлага от 97 806,10 евро.

Daimler обявиха по-малката батерия от 90 кВтч от самото начало – тя има десет модула вместо дванадесет, както във версията от 107,8 кВтч – но само по-голямата батерия беше налична при пускането на пазара. През април Кристоф Старжински, ръководител на Mercedes-EQ, обясни, че е взето съзнателно решение да се използва голямата батерия и максималния обхват в началото. „Ние сме само в началото с новата платформа“, каза Старжински. „Версията от 90 кВтч ще бъде обявена за някои пазари към края на годината.“.

Сега, с началото на поръчката има не само официалното обозначение на модела EQS 350, но и техническите данни, за които Mercedes преди това мълчи. По-конкретно, батерията се предлага с енергийно съдържание от 90,56 кВтч, което трябва да позволи WLTP обхват между 529 и 638 километра – в зависимост от оборудването, аеродинамиката и теглото.

Консумацията по WLTP е между 16,4 и 20,0 кВтч/100 км. За съжаление, обхватът на WLTP не може да бъде изведен от размера и консумацията на батерията. Консумацията по WLTP е дадена, включително загубите при зареждане, но обхватът без.

Електрическият двигател, инсталиран отзад, произвежда 215 кВт и ускорява EQS до 100 км в час за 6,6 секунди. Както при другите не-AMG версии на EQS, максималната скорост е 210 км в час. Тъй като Daimler все още не е публикувал прессъобщение за стартирането на продажбите на EQS 350, няма повече потвърдена информация за задвижващия агрегат. Предполагаме, че това е и шестфазният постоянно възбуден синхронен двигател, който има по-ниска пикова мощност поради по-ниската производителност на малката батерия.

Пускането на пазара на EQS 350 беше открито от немското издание на InsideEVs по-скоро случайно, когато потърсиха WLTP консумацията на EQS в PDF ценоразпис за друга статия. Изброените тук технически данни идват от конфигуратора. Например, максималната мощност на зареждане с постоянен ток с по-малката батерия е 170 кВт (вместо 200 кВт за голямата батерия), а времето за зареждане от десет до 80 процента е дадено като 32 минути вместо 31. Това води до средно мощност от 121 кВт за този хъб за зареждане – почти 64,4 кВтч се презареждат за тези 32 минути. Зареждането с променлив ток остава на 11 кВт, а Mercedes определя време за зареждане от осем часа от десет до 100 процента в конфигуратора.

Теглото без товар на EQS 350 е 2390 килограма, полезният товар 520 килограма. Освен това EQS може да носи товар на покрива до 100 килограма (което след това трябва да се извади от полезния товар), а капацитетът на теглене е 750 килограма.

Ръководителят на EQ Старжински заяви, че засега малката батерия ще се предлага само на някои пазари. В Обединеното кралство EQS 450+ все още е основният модел.