Архив

Toyota ще пусне платформа само за Европа за хибридни, пълни EV

Архитектурата E3 ще бъде в основата на бъдещите компактни модели, като се започне от следващия C-HR

Следващото поколение на C-HR ще бъде първата Toyota, която използва архитектурата E3. Показан еToyota C-HR 2 900x540 текущият модел

БРЮКСЕЛ – Toyota подготвя нова, специфична за Европа платформа за превозни средства, която ще включва напълно хибридни, plug-in хибридни и напълно електрически задвижващи агрегати, в зависимост от пазарните условия и предпочитанията на клиентите.

Архитектурата ще съчетава елементи от глобалната компактна платформа на Toyota (GA-C) и платформата e-TNGA само за EV. E3 означава емоция, ангажираност и енергия, казва Toyota Europe.

Toyota се нуждае от нова архитектура за Европа, защото няма да изгражда превозни средства на базата на платформата e-TNGA в региона, вместо това ще ги внася от Япония, като се започне с компактния кросоувър bZ4X, който ще бъде пуснат на пазара през следващата година.

„Платформата E3 ще позволи на автомобилния производител да настрои микса за задвижване на основните си продукти според търсенето на клиентите и наличието на инфраструктура за зареждане“, каза главният изпълнителен директор на Toyota Motor Europe Мат Харисън.

toyota-e-tnga-concept-2020-01-min„Убедени сме, че пътуването към въглеродната неутралност няма да бъде само електрическо, то ще бъде еклектично – тоест ще обхване множество технологии и горива, които всички водят до една и съща дестинация“, каза Харисън в интервю за Automotive News Европа.

Toyota ще инсталира платформата E3 в своите заводи в Обединеното кралство и Турция, които вече изграждат модели, базирани на архитектурата GA-C. Двата завода имат общ общ капацитет от над 450 000 единици годишно.

Toyota Motor изгражда предимно малки и компактни модели в своя разширен европейски регион.

Фабрика за модели на платформи

  • GA-B Yaris, Yaris Cross, Aygo Cross Valenciennes, FR; Колин, Чехия
  • GA-C Corolla хеч, комби, седан; C-HR Адапазари, Турция; Бърнастън, Великобритания
  • GA-K Camry, RAV4 (Руски пазар) Санкт Петербург, Русия

Харисън каза, че платформата E3 ще влезе в производство през втората половина на това десетилетие.

Тя ще бъде в основата на нарастващата гама от компактни модели на Toyota, която беше разширена с новия всъдеход Corolla Cross, присъединяващ се към SUV C-HR и RAV4, и моделите хечбек, седан и комби Corolla.

Бъдещата компактна гама на Toyota ще се развива, като само хечбекът Corolla – и вероятно седанът – ще бъдат заменени за следващото поколение. Клиентите на комби ще се обслужват от Corolla Cross, която ще бъде внесена от Япония; второ поколение, което ще дебютира по-късно през десетилетието, ще бъде произведено в Европа на архитектурата E3.

Toyota също ще използва архитектурата E3, за да подкрепи второ поколение C-HR. Отличително проектираният SUV купе стартира през 2018 г. и е най-старото предложение в компактната гама на автомобилния производител в Европа.

С 88 433 бройки, продадени в Европа от януари до октомври, CH-R е вторият най-продаван SUV на Toyota след RAV4 (92 552) и четвъртият общ бестселър след малкия автомобил Yaris (164 164) и гамата Corolla (121 233) , показват цифрите на JATO Dynamics.

Платформата на Toyota e-TNGA за изцяло електрически превозни средства. В момента автомобилният производител не планира да локализира производството на архитектурата в Европа.