Архив

Peugeot ще продава само BEV в Европа до 2030 г

Извън Европа, обаче, ще предлага и автомобили с ДВГpeugeot-308-2021-04

Източник: autonews.com

Според главния изпълнителен директор на марката Линда Джаксън, Peugeot трябва да стане производител на изцяло електрически автомобили в Европа до 2030 г. Извън Европа обаче Peugeot възнамерява да продължи да предлага модели на двигатели с вътрешно горене и след 2030 г.

„Докато преминем към новите [Stellantis] платформи, STLA Small, Medium, Large, до 2030 г. в Европа всички наши модели ще бъдат електрически“, каза Джаксън пред Automotive News Europe. „Но все пак трябва да се уверя, че поддържам предложенията за вътрешно горене за моите международни клиенти.”

Трите платформи, споменати от Джаксън – включително четвърта платформа за американски пикапи и леки търговски превозни средства – бяха представени от Stellantis Group на нейния EV Day през лятото. Точните данни за платформите и с кои електрически задвижвания от модулната система Stellantis могат да се комбинират могат да бъдат намерени в тази статия.

Платформите STLA трябва да бъдат въведени около средата на десетилетието; Stellantis все още не е посочил точна година. В хода на обичайните цикли на модела, Peugeot трябва да може да превключи всяка серия от модели към една от платформите STLA без големи проблеми. Бъдещите двигатели с вътрешно горене за международните пазари също биха могли да бъдат базирани на платформите STLA: въпреки че те са проектирани с фокус върху електрическите автомобили, има опция за включване на двигател с вътрешно горене.

На EV Days вече беше потвърдено, че марката DS ще предлага само модели на електрически превозни средства още през 2026 г. Очаква се Alfa Romeo да предприеме тази стъпка през 2027 г., а за Opel/Vauxhall гамата от изцяло електрически модели е планирана за 2028 г. Fiat заяви, че ще стане ексклузивна марка за електромобили, веднага щом бъде постигнато паритет на разходите между бензинови и електрически автомобили. Това обикновено се очаква през втората половина на десетилетието. По този начин Peugeot ще бъде само в средата на пакета сред европейските марки Stellantis.

Целта на групата, поставена от главния изпълнителен директор Карлос Таварес, е превозните средства с ниски емисии (PHEV и BEV) да представляват 70% от продажбите в Европа до 2030 г., докато в САЩ целта е 40%.

В интервюто Джаксън също направи някои изявления за текущите продажби на електрически автомобили: например 20% от всичките 208 вече са изцяло електрически, но собствените прогнози на компанията предполагаха само 10-15%. В случая с 2008 делът на електрическите превозни средства е малко по-нисък, защото този модел е първата кола за много клиенти.

В момента 70% от моделната серия на Peugeot са електрифицирани. Както споменахме, 208 и 2008 се предлагат и като BEV версии, 308 и 3008 като plug-in хибриди (версия BEV на 308 трябва да бъде пусната през 2023 г.). Съществуват и BEV версии на Rifter и Traveller или техните разклонения за търговски превозни средства. Само SUV 5008 и малката кола 108 в момента не са електрифицирани. 108 обаче няма да получи наследник и скоро ще бъде спрян от производство.