Архив

Китай отбелязва поредното увеличение на продажбите на NEV

Пазарният дял на NEV беше 20,8% от общия пазар на леки автомобили през ноември. За сравнение: През текущата година от януари до края на ноември делът е 13,9 на сто

SAIC GM Wuling Hongguang Mini EV-2021

SAIC GM Wuling Hongguang Mini EV-2021

През ноември данните за продажбите на нови енергийни превозни средства достигнаха в Китай нов връх за годината. През месеца са продадени 429 000 NEV, което значително надхвърля предишния рекорд от октомври (368 000 автомобила).

Пазарният дял на NEV – който в Китай включва PHEV, BEV и FCEV – беше 20,8% от общия пазар на леки автомобили през ноември. За сравнение: През текущата година от януари до края на ноември делът е 13,9 на сто. След слаб старт на годината (само 100 000 продажби през февруари), регистрациите нарастват стабилно от май.

В рамките на NEV разпределението между BEV – електромобили, и PHEV – хибриди,  остава почти постоянно. За всеки 343 000 BEV имаше 85 000 PHEV, което приблизително съответства на разпределение от 80:20. От 429 000 броя през ноември 378 000 са леки автомобили и следователно около 51 000 са търговски превозни средства. През текущата година са продадени 2,154 милиона NEV, което е увеличение от 178 процента в сравнение с периода на 2020 г.

Сред производителите остава обичайната картина: BYD е начело на автомобилите с нова енергия с 90 121 продажби, което е с 252,7% повече в сравнение с ноември 2020 г., според производителя.

Въпреки това, 2020 г. беше сравнително слаба година в Китай. През 2021 г. BYD се справя много по-добре: през настоящата година производителят вече е достигнал половин милион продажби с 500 922 бройки. Флагманският седан Han (като PHEV и BEV) представлява 140 000 от тези превозни средства, а 12 841 Han бяха добавени през ноември (от които 10 021 Han EV). В допълнение, данните за ноември включват първите 8808 EA1, тоест електрическият малък автомобил на новата 800-волтова платформа.

Въпреки това, тъй като цифрите на BYD включват и множество plug-in хибриди (като Tang DM-i SUV), Tesla е напред в цифрите за чисти BEV. При 52 859 броя цифрите намаляват леко за трети пореден месец (през септември имаше 56 006 превозни средства), но остават на високо ниво – 145 на сто над цифрата от ноември 2020 г. От 52 859 превозни средства 21 127 са били изнесени, така че 31 732 модела 3 и модел Y бяха продадени в Китай. Понастоящем не са налични отделни данни за конструкцията за двата модела или дори номера на двигателя.

По отношение на моделите Wuling Hongguang Mini EV от SAIC-GM-Wuling все още е начело. Продадени са 45 576 броя мини EV. Заедно с другите модели бяха продадени 50 141 превозни средства, базирани на Wuling GSEV (Global Small Electric Vehicle). В края на ноември беше представен още един модел, Nano EV. Данните за ноември обаче все още не включват Nano EV.

Volkswagen успя да продължи растежа си в продажбите на ID. семейство, но остава под планираното ниво. През ноември 14 167 ID. моделите бяха продадени след 12 736 автомобила през октомври – VW не публикува разбивка по модели. Главният изпълнителен директор на групата Хърбърт Диес наскоро призна, че VW ще пропусне целевия диапазон от 80 000 до 100 000 електрически превозни средства, продавани в Китай (не само ID модели). Настоящата цел е 70 000 до 80 000 единици.

Сред китайските стартиращи електромобили Xpeng излезе начело през ноември. Производителят достигна 15 613 BEV и успя да се разрасне и в трите моделни серии. GAC Aion успя да продаде 14 566 BEV, Nio достигна 10 818 продажби. Neta регистрира първите си петцифрени месечни продажби с 10 013 BEV. Leap Motor дойде с 5628 продажби на акумулаторни електрически, WM Motor с 5027 BEV.

Марката Great Wall Ora с 16 136 продажби на BEV имаше тясна надпревара с Geely Group с 16 161 BEV. Марката Geely Zeekr представлява 2012 от тези продажби. BAIC дойде при 2471 NEV продажби. Сред утвърдените производители обаче напредна друга компания: JAC Group продаде 37 000 BEV (от общо 49 000 превозни средства) през ноември.

 

Източници:  cnevpost.com (общ пазар), byd.com (BYD), cnevpost.com (Tesla), cnevpost.com (Wuling), cnevpost.com (Volkswagen), xiaopeng.com (Xpeng), cnevpost.com (GAC Aion ), nio.com (Nio), cnevpost.com (Neta), cnevpost.com (Leap Motor), cnevpost.com (WM Motor), cnevpost.com (Great Wall), cnevpost.com (Geely), cnevpost.com (Zeekr), cnevpost.com (BAIC), cnevpost.com (JAC)