Канада инвестира в своята програма за субсидиране на EV
ZEV – достъпни за по-голям сегмент от канадското население
electricautonomy.ca, guideautoweb.com
Правителството на Канада насочва повече пари в своята програма за стимули за превозни средства с нулеви емисии (iZEV). Допълнителни 73 милиона щатски долара ще бъдат добавени към бюджета на Transport Canada, за да се предлагат стимули за покупка на превозни средства с нулеви емисии до края на март 2022 г., когато предстои следващият федерален бюджет.
Първоначално програмата стартира през 2019 г. с бюджет от 300 милиона долара. Този пот издържа само 20 месеца, преди да бъде презапълнен миналата година с още $287 милиона. До края на октомври 2021 г. само около 48 милиона долара бяха останали от този фонд за финансиране. Най-новата инвестиция от 73 милиона долара сега увеличава общото финансиране на програмата iZEV до почти 660 милиона долара от 2019 г.
Понастоящем правилата за програмата са както следва: $5000 се дават за акумулаторно-електрически, с водородни горивни клетки и хибридни превозни средства с капацитет на батерията най-малко 15 кВтч. Plug-in хибридите с по-къс обхват с капацитет на батерията под 15 кВтч отговарят на условията за до $2500.
Възможно е да настъпят промени и в програмата, тъй като офисът на министъра на транспорта Омар Алгабра обяви планове да преразгледа програмата iZEV през следващата година, за да направи допустими електрически SUV и пикапи, които обикновено струват повече от точката на прекъсване на базовия продукт на програмата от 45 000 долара.
„Знаем, че има още работа, за да направим ZEV достъпни за по-голям сегмент от канадското население“, заявиха от офиса на Алгабра. „Ето защо нашето правителство разглежда как програмата може да бъде преразгледана, за да се съобрази по-добре с настоящите потребителски предпочитания. Освен това планът е да се включат повече разпоредби за употребявани електромобили: ние също така знаем, че повечето канадци всъщност купуват своите превозни средства използвани, а не нови. Ето защо Transport Canada продължава да проучва възможности за предоставяне на стимули за използвани ZEV, което би разширило достъпа до тези по-чисти превозни средства за по-голяма част от канадците.“