Архив

Марките Stellantis ще имат само микробуси с електрически задвижвания

Версиите с двигатели с вътрешно горене, вече не са включени в гамата от модели леки автомобилиopel-zafira-e-life-fahrbericht-01-min

stellantis.com (Opel), stellantis.com (Citroën), stellantis.com (Peugeot)

Марките Stellantis Opel, Citroën и Peugeot вече предлагат версиите за леки автомобили на своите модели ван само с изцяло електрическо задвижване. В Opel клиентите вече могат да поръчат моделите Combo Life, Vivaro Combi и Zafira Life изключително като BEV. При Citroën това се отнася за лекия автомобил Berlingo и SpaceTourer, а при Peugeot – за комбината Rifter, Traveller и Expert.

Трите марки Stellantis обявиха, че версиите за задвижване с двигатели с вътрешно горене, които също бяха налични досега, вече не са включени в гамата от модели леки автомобили. За версиите на търговски превозни средства, които се използват от търговци или служби за доставка, например, дизелът ще остане в гамата – но не се знае за колко време.

„Няма алтернатива на електрификацията“, казва главният изпълнителен директор на Opel Уве Хохгешурц. „В бъдеще Opel ще спечели още повече сцепление с екологично чисти иновации. И това, което ни показва бързата промяна отново много ясно: От 2024 г. ще предлагаме електрифицирана версия на всеки модел на Opel, без изключение. С други думи, наследниците на Crossland и Insignia също ще бъдат електрифицирани. Хохгешурц също така потвърди целта, която вече беше поставена при неговия предшественик Михаел Лошелер, че Opel ще продава само акумулаторни електрически автомобили в Европа от 2028 г.

В Peugeot главният изпълнителен директор на Global Линда Джаксън дори има своето мнение в бележката. „През 2021 г. всяко шесто превозно средство, продадено от PEUGEOT в Европа, беше електрифицирано и през ноември това достигна един електрифициран автомобил PEUGEOT на всеки пет продадени“, каза тя. „Това показва, че ние в PEUGEOT имаме подходящото предложение за нашите клиенти и че търсенето на електрифицирани превозни средства постоянно расте бързо.“

Citroën пише: „Пионер в сегментите на MPV и превозни средства за свободното време, Citroën пренасочва своята оферта за тези 2 сегмента към енергия на бъдещето, която ще позволи на клиентите да продължат да могат да се движат свободно и с контролирани разходи за използване, докато възползвайки се от удобството и практичността, предлагани от тези две линии.”

Известно е, че всички гореспоменати модели използват базата EMP2, която е разработена още в дните на PSA. Електродвигателят с мощност 100 кВт се доставя от Vitesco Technologies. При комби с висок покрив системата за електрическо задвижване е комбинирана изключително с батерия от 50 кВтч, докато при минивановете 75 кВтч също се предлагат като опция за вариантите с по-дълго междуосие.

За версиите на микробусите с търговски превозни средства Stellantis вече предлага и електрическо задвижване с горивна клетка. Това задвижване не се споменава в съобщенията за моделите на леки автомобили, нито досега е имало изявления, че FCEV задвижването ще се предлага и в моделите на леки автомобили за частни клиенти.

Преминаването към чисто електрически задвижвания досега е потвърдено само за Opel, Peugeot и Citroën. Микробусът обаче ще се предлага и като Toyota Proace Verso Electric и скоро като Fiat Ulysse. Все още не е известно дали и тук ще приключи преобразуването на електрическо задвижване.