Архив

Mercedes-Benz разкри своята концепция Vision EQXX като част от технологичното изложение на CES

Твърди се, че електрическият концептуален седан Vision EQXX осигурява пробег от 1000 км, а задвижванетоmercedes-benz-vision-eqxx-2022-04-min му ще започне да се вижда в серийните автомобили през 2024 г.

Силовият агрегат се отличава с обещаващи 1000 км обхват благодарение на компактна, енергийна батерия и двигател, и двата от които Mercedes разработи.

С 201 конски сили и максимална скорост, ограничена до 87 мили в час, той рязко се отклонява от водещия образ на Mercedes от миналото.

Mercedes пусна повече подробности за пионерския задвижващ агрегат в концепцията Vision EQXX, който беше показан наскоро, като компанията потвърди, че първият автомобил, използващ версия на задвижването на EV с голям обсег, ще бъде в производство до 2024 г.

„Това е повече от концептуален автомобил; това е технологична програма“, каза главният технологичен директор Маркус Шефер пред журналисти в онлайн разговор след откриването. „Всички елементи на този автомобил ще го направят в серийно производство. Батерията, например, е ранен прототип на химията, която ще видите в новото поколение концептуални автомобили.“

Подобрената енергийна плътност на новата батерия се дължи на новото поколение силициеви карбидни аноди, които Mercedes разработи вътрешно, позволявайки на EQXX да съхранява подобна енергия като пакета от 107,8 кВтч на EQS от най-високия клас в пространство с 50 процента по-малко.

mercedes-benz-vision-eqxx-2022-08-min-888x444Mercedes планира да използва същата технология и за пакети с по-малък капацитет, които ще бъдат по-леки и по-евтини, но инженерите на компанията също настояват, че заявеният обхват от 620 мили на EQXX ще бъде постижим при ежедневни условия, а не само при симулирани тестове. „Това е 1000 км по реални улици, така че обхватът на WLTP [начинът, по който Европа измерва електрическия обхват] ще бъде дори по-висок“, каза Ева Грейнер, главен инженер на задвижващата система. Обещано ни е, че Vision EQXX ще бъде изпратен в реалния свят, за да докаже способността му да предоставя тези данни.

Мотор, произведен от Mercedes

Освен това научихме, че ултраефективният мотор с мощност 201 к.с., който върти задните колела на EQXX, е модул заmercedes-benz-plans-to-go-all-electric-by-2030-teases-the-vision-eqxx-ev-with-1000km-range (1) радиален поток, който е разработен вътрешно от Mercedes въз основа на технологията, която вече използва. Работата по него предшества скорошното придобиване от компанията на Yasa, британски производител на високопроизводителни двигатели с аксиален поток. Следващото поколение компактни електромобили на Merc ще използва това новоразработено устройство за радиален поток, като Шефер потвърди, че планът е да предложи и задвижване на всички колела чрез добавяне на втори двигател; предполагаме, че двигателите с аксиален поток ще бъдат запазени за модели с по-висока производителност. EQXX (и серийните автомобили, които ще споделят неговия задвижващ агрегат) са проектирани за ефективност, а не за пълна скорост, но дори и да използва един двигател, Грейнър казва, че може да ускори  от нула до 62 мили в час за респектиращите 7,0 секунди, въпреки че максималната скорост на концепцията е ограничен до само 87 мили в час.

Прогрес на батерията

Защо електрическите автомобили все още използват 12-волтови батерии?

Сравнително скромната мощност на новия двигател също е това, което позволява на батерията да използва въздушно охлаждане, а не течно охлаждане. Това може да изглежда технически ретроградно в сравнение с по-широкия пазар на електромобили, където почти всички автомобили сега използват течно охлаждане (Nisan Leaf е забележителният притежател).

Но внимателното управление на температурата чрез това, което се описва като охладителна плоча в основата на клетъчната опаковка, означава, че EQXX може да се справи без използването на по-енергийно интензивна охладителна система, част от впечатляващо пестеливото му потребление на шест мили на кВтч. Това е с около 50 процента по-добро от Tesla с най-дълъг обхват, 405-милият Model S, който получава приблизително четири мили на кВтч.

Въпреки въздушното охлаждане, Шефер обещава, че новият задвижващ агрегат все още може да поддържа сравнително бързи скорости на зареждане, с целевата способност да поддържа скорости, които ще могат да добавят най-малко 186 мили пробег за 15 минути, докато производствените версии достигнат до пазара. Той също така подчертава, че ако имате батерия от 600 мили плюс, няма да е нужно да се притеснявате да я зареждате почти толкова често.