Архив

Дъщерните дружества на Volkswagen значително повишават продажбите на EV

Марките на Volkswagen – VW, Audi, Porsche, Skoda и Seat публикуваха своите данни за продажбите за изминалата година

Източник: volkswagen-newsroom.com, audi-mediacenter.com, skoda-storyboard.com, seat-mediacenter.com, porsche.com

Марките на Volkswagen – VW, Audi, Porsche, Skoda и Seat публикуваха своите данни за продажбите за изминалата година. Всичките успяха значително да увеличат продажбите на акумулаторно-електрически автомобили и хибриди с възможност за зареждане – докато общите продажби спаднаха в някои случаи.

Още през първата си пълна година ID.4 е най-продаваният електрически VW

Още през първата си пълна година ID.4 е най-продаваният електрически VW

Основната марка VW достави 263 000 напълно електрически превозни средства и 106 000 plug-in хибрида миналата година. Делът на BEV и PHEV в общите доставки почти се е удвоил до 7,5% (2020 г.: 4%). От 4,9 милиона превозни средства във всички видове задвижване (-8,1% в сравнение с 2020 г.), 369 000 са имали щепсел за зареждане.

Като цяло през 2020 г. е имало 214 000 електрифицирани превозни средства, от които 134 000 BEV и 80 000 PHEV. „Volkswagen продължава да напредва с прехода към електронна мобилност въпреки ограниченото предлагане на полупроводници“, каза Ралф Брандщатер, главен изпълнителен директор на марката Volkswagen. „За много кратко време постигнахме челна позиция за изцяло електрически превозни средства в Европа. С нашата стратегия ACCELERATE и разширяването на портфолиото от модели ние ще продължим да увеличаваме темпото на офанзивата на електронната мобилност.”

Докато глобалният дял на електрическите превозни средства е 7,5 на сто, той е много по-висок в Европа – 19,3 на сто. Според Волфсбург, един на всеки четири Volkswagen в Германия вече е оборудван с порт за зареждане. Според Клаус Зелмер, член на управителния съвет по продажбите, общият брой натрупани поръчки в Европа е най-висок за всички времена от 543 000 превозни средства, 95 000 от които са изцяло електрически ID. модели.

Още през първата си пълна година ID.4 е най-продаваният електрически VW. От 263 000 BEV, електрическият SUV представлява 119 650 единици, следван от около 76 000 ID.3 и 41 500 e-Up. VW отчита продажбите на големия изключителен китайски SUV ID.6 на малко под 18 000 бройки.

Премиум марката Audi продаде общо 81 894 напълно електрически автомобила през 2021 г., 57,5% повече в сравнение с предходната година. Базираната в Инголщат компания започна 2021 г. само с e-tron quattro (и неговото издънка на Sportback coupé), построено в Брюксел, но междувременно Gran Turismo e-tron GT, построен в Некарсулм, и Q4 e-tron от завода на VW в Цвикау допълниха гамата BEV на Audi. Тъй като Audi вижда e-tron GT и RS e-tron GT, както и Q4 e-tron и Q4 e-tron Sportback като различни модели, Audi казва, че пусна четири нови е-модела миналата година.

Audi дори не споменава отделно продажбите на plug-in хибриди в прессъобщението. При всички видове задвижвания Audi продаде 1,68 милиона превозни средства, спад от 0,7% в сравнение с 2020 г. – въпреки че Audi все още беше на курс за рекорд след първата половина на годината с 981 681 превозни средства. Въпреки това, недостигът на полупроводници имаше по-силно въздействие през втората половина на годината от очакваното.

„Ние гледаме към бъдещето с увереност“, казва Хилдегард Вортман, член на управителния съвет за продажби и маркетинг в AUDI AG. „С „Vorsprung 2030“ ние дефинирахме ясна стратегия – нашата смелост да направим трайни промени е възнаградена: голямото търсене на електрически превозни средства от Audi потвърждава нашето ранно решение в полза на системите за задвижване с нулеви емисии.“

За разлика от другите марки, Porsche успя да увеличи продажбите си с единадесет процента до 301 915 автомобила. Общо 41 296 автомобила на изцяло електрическия Taycan отидоха на клиенти, повече от два пъти повече от 2020 г. В Европа, където Porsche продаде общо 86 160 превозни средства, почти 40% бяха електрифицирани – т.е. PHEV или Taycan.

„Общият резултат е много обещаващ и показва, че стратегията за по-нататъшна електрификация на нашия автопарк работи и е в съответствие с търсенето и предпочитанията на нашите клиенти. В същото време продажбите на единици не са решаващият фактор за нас. По-скоро искаме да отстояваме ексклузивни и уникални изживявания на клиентите и ще продължим да ги разширяваме в световен мащаб“, каза главният директор по продажбите Детлев фон Платен.

Skoda успя да достави 44 700 броя електрически SUV Enyaq iV през 2021 г. Това означава, че SUV MEB, построен в централата в Млада Болеслав, представлява пет процента от всички продадени Skodas. Общо марката успя да продаде 878 200 автомобила; през 2020 г. продажбите продължават да са 1 004 800 автомобила – спад от 12,6%. Причината за това отново е кризата с чиповете.

В допълнение към 44 700 Enyaq iV имаше 4 400 бройки от малкия електрически автомобил Citigo iV. Skoda не споменава plug-in хибридите в прессъобщението, но сериите Octavia и Superb, които се предлагат като PHEV, претърпяха спад в продажбите с повече от 20 процента всяка. Шефът на Skoda Томас Шефер описа 2021 г. като „една от най-предизвикателните години в историята на Skoda Auto“.

Seat и Cupra продадоха общо 60 600 електрически автомобила и хибриди с възможност за зареждане през 2021 г., повече от четири пъти повече от предходната година (14 700 автомобила). От тях обаче повечето превозни средства вероятно ще бъдат plug-in хибриди. Seat не дава точни цифри за електрическия малък автомобил Mii. Единственият друг BEV, предлаган от испанската компания, е MEB моделът Cupra Born, който беше доставен само през ноември и декември. Въпреки това испанската компания вече предаде 3300 Borns на клиенти за тези два месеца. Това беше „обещаващо начало“, което Cupra иска да надгради през следващите месеци.

„2021 не беше годината, която очаквахме“, каза главният изпълнителен директор на Seat и Cupra Уейн Грифитс. „След като работихме усилено за борба с последиците от кризата с COVID-19, нашите дейности бяха сериозно засегнати от недостига на полупроводници. Търсенето на продукти на SEAT и CUPRA се върна на нивата отпреди пандемията, а недостигът на полупроводници създава разочарование сред нашите клиенти поради големите срокове за доставка, с които трябва да се сблъскат.“