Renault ще бъде изцяло електрическо в Европа до 2030 г
Dacia ще бъде електрифицирана „в последния възможен момент“
autonews.com (paywall), carnewest.com, insideevs.com
Renault има за цел да стане марка изцяло електрически автомобили в Европа до 2030 г. Това се отнася не само за марката Renault, но и за Groupe Renault – включително марки като Alpine и Dacia. За бюджетната си марка обаче Renault оставя задна врата отворена.
„Renault ще бъде 100% електрически през 2030 г. в Европа“, каза главният изпълнителен директор Лука де Мео на медийно събитие в техническия център на Renault близо до Париж. През юни 2021 г. Renault все още беше заявила цел за 90 процента чисти електрически автомобили до 2030 г., така че сега това е увеличено до 100 процента, според де Мео.
Renault обаче държи малка вратичка отворена за Dacia: евтината марка все още може да продава автомобили с двигатели с вътрешно горене след 2030 г., ако липсата на инфраструктура за зареждане или високите цени на електроенергията все още не позволяват пълното преобразуване към акумулаторно-електрически задвижвания.
Според съобщения в медиите, де Мео описа задната врата като „план Б“. Dacia ще бъде електрифицирана „в последния възможен момент“ и по начин, който зачита „съотношението цена-качество“ на марката. Шефът на Renault също не даде подробности за други пазари извън Европа.През последните месеци Renault под де Мео вече подготви производството си за преминаване към електронна мобилност. Сърцето на производството на електрически автомобили на Renault ще бъде клъстерът на индустрията за електронна мобилност Renault ElectriCity, който включва заводите в Дуе, Мобьж и Руиц в Северна Франция. Вече беше известно, че Megane E-TECH Electric и Renault 5 Electric ще се произвеждат в Дуе. През декември автомобилният производител потвърди, че ElectriCity също е получил договора за производство на бъдещ електрически SUV, както и ново превозно средство, което все още е във фаза на планиране.
Де Мео не каза дали поетапното спиране на двигателя с вътрешно горене също ще окаже влияние върху планирането на модела. През лятото се казваше, че десет нови електрически модела са планирани до 2030 г., седем от тях под марката Renault, три като Alpine. Dacia не беше спомената тук; бюджетната марка засега има само Spring в гамата си като електрическа кола. Ако двигателите с вътрешно горене отпаднат, това би довело до някои пропуски в моделната гама в сегашното планиране на E.
С решението да спре продажбата на нови автомобили с вътрешно горене от 2030 г., Renault следва примера на други марки. Ford също обяви преминаването към изцяло електрическа марка в Европа за 2030 г. Марката Stellantis Opel иска да продава само електрически автомобили още през 2028 г., а дъщерната марка Fiat, веднага щом бъде постигнат паритет на разходите между двигателя с вътрешно горене и електрическия автомобил. DS вече ще стане електронна марка през 2026 г., Alfa Romeo през 2027 г. и Peugeot през 2030 г.